Castellbisbal aconsegueix més de 3 milions d’euros pel transport públic urbà

Avatar photo

L’Ajuntament ha aprovat un conveni amb l’AMB segons el qual aquesta entitat pagarà el 66 % del dèficit de les línies L1 i L2

El Ple del mes de novembre va aprovar un conveni amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) pel finançament de les línies de bus L1 (Bus de l’Estació) i L2 (Bus de les urbanitzacions). Segons aquest acord, a partir del segon semestre del 2022, l’AMB assumirà el 66 % del dèficit que generen aquestes dues línies (més de 3 milions d’euros en els propers sis anys) i això suposarà un important estalvi pel consistori ja que, actualment, l’Ajuntament assumeix aquesta despesa íntegrament.

El fet que l’Àrea Metropolitana col·labori en el finançament del transport públic permetrà implementar tot un seguit de millores, de manera progressiva. Entre els canvis previstos, hi ha l’increment del servei de la L1 durant el mes d’agost o l’augment de les expedicions a la línia L2a (Can Santeugini i Costablanca). També es preveu posar en marxa una prova pilot per incorporar un servei de transport públic a demanda i que, en una primera fase, farà el recorregut entre l’Estació de Renfe i les urbanitzacions de Can Costa, Can Campanyà i Santa Teresita, els caps de setmana i dies festius.

Pel que fa als vehicles, es preveu adquirir tres nous autobusos híbrids (dièsel-elèctric) i es disposarà d’un vehicle de reserva. A més, s’instal·laran pantalles d’informació a les persones usuàries i càmeres de videovigilància als vehicles.

La signatura d’aquest conveni va ser un compromís que l’AMB va adquirir amb l’Ajuntament el 2019 coincidint amb la implantació del tribut metropolità. El consistori considera que es tracta d’un conveni molt important i satisfactori pels interessos de Castellbisbal perquè és la primera vegada que s’aconsegueix un finançament d’aquestes magnituds. A més, el conveni es renegociarà al final d’aquests sis anys de vigència per adaptar-lo a la nova realitat.

El conveni es va aprovar en el Ple municipal del mes de novembre amb els vots a favor d’AC, PSC, CS i JxC; l’abstenció d’ERC i el vot en contra de la CUP.

· Podeu seguir el debat en el Ple municipal al canal YouTube de l’Ajuntament (1:36:00)

Cost de la L1 i L2

Actualment, les línies L1 i L2 tenen un cost anual superior als 590.000 euros i cada any el servei genera un dèficit de més de 500.000 euros que ha d’aportar el consistori. En els propers anys, i com a conseqüència de les millores que s’hi implantaran, es preveu que el dèficit d’aquestes dues línies augmentarà fins a 850.000 euros anuals.

Segons l’acord aprovat en el Ple, l’AMB col·laborarà en finançar tot aquest dèficit i en pagarà dues terceres parts mentre que l’Ajuntament n’aportarà el percentatge restant. El conveni té una vigència de sis anys i això significa que l’aportació total de l’Àrea Metropolitana en aquest període serà de més de 3.300.000 euros mentre que l’Ajuntament haurà de pagar prop d’1.700.000 euros (uns 280.000 € anuals, de mitjana).

Tanmateix, l’acord amb l’AMB deixa fora les dues línies interurbanes que també estan subvencionades per l’Ajuntament: la L66 (a Sant Andreu de la Barca), la C6 (a Rubí) i la línia que porta a l’Hospital de Terrassa que continuaran com fins ara.

Transport urbà a Castellbisbal

Tot i que el servei de transport públic urbà només és obligatori als municipis de més de 50.000 habitants, l’Ajuntament va impulsar les línies urbanes el 1999 amb l’objectiu d’oferir una mobilitat sostenible i un servei públic de qualitat. Aquesta aposta de l’Ajuntament ha esdevingut un èxit i el 2019, l’any abans de la pandèmia, el transport públic va registrar 301.318 persones usuàries. Amb la pandèmia, les xifres van baixar fins a 176.644 validacions al 2020 i aquest 2021 s’està produint un repunt del nombre de persones usuàries situant-nos en xifres similars al 2019: més de 207.000 validacions fins al novembre de 2021 (el 80 % en relació amb el 2019).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Catalunya fa marxa enrere: els contactes estrets vacunats no han de fer quarantena

Notícia següent

Mataró obté l’excel·lència en matèria d’inversió en benestar social

Notícies relacionades