La Ciutat de Barcelona

BComú demana posar la bici “al centre” amb la nova ordenança de circulació

Tant Comuns com ERC demanen també regular les bicicletes que transporten mercaderies

BComú vol que la modificació de l’ordenança de circulació de vianants i vehicles posi la bicicleta “al centre” i protegeixi més els menors. Segons ha explicat a mitjans la presidenta del grup municipal, Janet Sanz, han plantejat aquestes condicions al govern i n’estan parlant.

BComú també demana prohibir explícitament que els cotxes puguin ocupar carrils bici i vetar que les motos aparquin en vorera en entorns escolars o sanitaris. El febrer del 2023 es va aprovar inicialment la modificació de l’ordenança per incorporar-hi alguns canvis i es van presentar al·legacions, però des de llavors havia quedat en un calaix. L’executiu no confirma si s’ha arribat a cap acord ni tampoc si es preveu portar aviat a votació definitiva la modificació.

Tant Comuns com ERC coincideixen en la protecció dels menors que van en bicicleta i també en un altre punt: regular les bicicletes que transporten mercaderies.

Sanz ha apuntat que cal “salvaguardar” els carrils bici i prohibir “explícitament” en el text que modifiqui l’ordenança que els vehicles no poden aparcar o aturar-se en un carril bici. Actualment, ha afirmat, el text vigent no ho prohibeix i això genera “impunitat” des del punt de vista dels ciclistes que veuen el seu carril obstruït.

D’altra banda, els Comuns exigeixen també que es prohibeixi que en espais “fràgils” hi hagi motos aparcades en vorera. En aquest sentit, volen que la prohibició es faci extensiva a tots els entorns d’un CAP, un hospital o una escola a tota la ciutat. Tot amb l’objectiu que les voreres quedin “alliberades”.

 

Flexibilitat per circular per vorera i més protecció als menors

Un altre punt que demanen que s’incorpori té a veure amb els menors que circulen en bicicleta i amb les bicicletes conduïdes per a adults que duen una cadireta amb un infant.  Concretament, demanen que els ciclistes que porten menors i també aquells conductors de bicicleta menors de 14 anys puguin circular per la vorera quan no hi hagi carril bicicleta.

Així, ha especificat el regidor Guille López, volen que s’incrementi l’edat límit per circular per la vorera perquè passi dels 12 als 14 quan no hi hagi carril bici. Alhora, volen que també es faci l’excepció i es permeti circular per la vorera quan es tracti d’adults en bicicleta amb cadireta o cargobike i demanen eliminar el límit d’edat dels 7 anys perquè puguin fer-ho tots els infants sempre que es tracti d’una cadira homologada.

Al seu torn, la regidora republicana Rosa Suriñach ha assenyalat que des d’ERC prioritzen la seguretat dels infants que van en bicicleta. Així, igual que els Comuns també demanen que es pugui circular per vorera fins als 14 anys quan no hi ha carrils bici. Creuen que és una mesura que pot protegir més els menors.  Alhora, volen promoure la regulació de les bicicletes de càrrega. “És una ordenança que ha de promoure que vehicles de mobilitat activa puguin fer usos que sovint fan altres vehicles”, ha indicat. Així, creuen que la “ciclologística” ha de tenir beneficis, així com les bicicletes de càrrega d’ús personal.

 

A l’espera de la proposta del govern

De moment, el govern no concreta en quin punt es troben les negociacions ni tampoc confirma si la modificació es podria portar a votació a la Comissió de Mobilitat de la setmana vinent, tal com apunten els Comuns.

Segons Sanz, ells han plantejat les condicions al govern de Collboni, que “sembla que està disposat a acceptar les demandes”. En aquest cas, ha avançat que el seu vot seria favorable.

La modificació de l’ordenança es trobava en un calaix fins ara. El febrer del 2023 la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona va aprovar de manera inicial la modificació. Llavors, es va destacar que esdevindria obligatori dur casc quan es condueixi un patinet elèctric. Alhora, la reforma de la normativa clarificava els espais per on poden circular els vehicles de mobilitat personal i les condicions en les quals ho han de fer, i alhora determinava que només es poden aparcar lligats i en espais específics. Així, recollia també que patinets i bicicletes no poden circular per les voreres, a excepció de les zones especialment habilitades.

Un cop presentades les al·legacions, el següent pas és portar a aprovació definitiva una modificació de l’ordenança, un tràmit que ha de passar per comissió altre cop després de tenir en compte les al·legacions.

Mendo

Missatges recents

El ple de Torredembarra aprovarà canvis urbanístics per impulsar el nou skatepark, petites indústries i el futur CAP

El ple ordinari de l’Ajuntament de Torredembarra del pròxim 19 de maig portarà a aprovació el Text Refós de la Modificació Puntual de la…

24 minuts fa

Èxit rotund de la primera Festa del Gelat a Reus: Més d’un miler de persones desborden totes les previsions

La primera edició de la Festa del Gelat a Reus ha superat totes les expectatives i s'ha convertit en un…

37 minuts fa

Ja es coneixen les primeres mesures per a la detinguda per l’atropellament a l’estadi de l’Espanyol

El jutjat de guàrdia de Cornellà de Llobregat ha deixat en llibertat amb càrrecs la detinguda per l'atropellament múltiple prop…

1 hora fa

Almenys 6 km de retencions a l’AP-7 per un tall a Castellbisbal

El trànsit a l’AP-7 pateix importants afectacions aquest dissabte al matí a l’altura de Castellbisbal (Vallès Occidental) en sentit Girona.…

4 hores fa

Salou i Aragó acorden reforçar els vincles turístics, culturals i històrics

L’alcalde de Salou i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados, ha mantingut una reunió institucional amb el conseller de Turisme del Govern d’Aragó,…

4 hores fa

Una nena de sis anys gairebé mor ofegada en una piscina en estar sola: La mare, investigada per negligència greu

Un greu incident va ocórrer el passat 3 de maig a Calella, després que una nena de sis anys estigués…

4 hores fa

Esta web utiliza cookies.