Respecte dels treballadors afectats, TMB explica que s’analitzarà la seva situació laboral a través d’una comissió paritària de nova creació, en què es valorarà la possibilitat d’oferir-los llocs alternatius.
També explica que l’empresa està destinant “tots els recursos necessaris” a la identificació, confinament i posterior retirada dels materials amb contingut d’amiant en vehicles i instal·lacions de la xarxa de metro. Les tasques de detecció, retirada o encapsulament, afegeix, estan assignades a diverses empreses especialitzades amb comandes que sumen prop de dos milions d’euros, a les quals “s’afegirà pròximament” una nova licitació per import d’un milió més. En aquest sentit indica que un cop substituïts els trens més antics, en quatre anys el 95% de l’amiant inventariat “haurà estat retirat o encapsulat”.
A més, assegura que es revisen tots els trens per si hi hagués presència d’amiant, i que es faran noves proves aleatòries si es sol·liciten, fins i tot en les sèries certificades com a lliures d’amiant.