Al marge de la quantitat, a l’hora de fer un carril bici es fa primer un estudi concret de la zona, de quantes places d’aparcament té i el volum de trànsit. L’objectiu és baixar-los a calçada eliminant un carril de circulació o d’aparcament, evitant així el conflicte amb els vianants. Després de fer aquest anàlisi es decideix la millor opció, però alguns carrils han generat queixes entre alguns veïns per falta d’espai per aparcar.
La vorera queda així alliberada de bicicletes i en molts casos de motocicletes aparcades, ja que sovint es crea una àrea d’aparcament per a motos al costat del nou carril bici.
Un dels projectes que es comença a abordar ja és el de Gran Via, que té alguns trams sense carril bici: Aribau-Passeig de Gràcia, plaça Espanya i plaça de les Glòries. Cal crear-lo en aquestes àrees i en tots els casos baixar-lo a calçada, pel lateral de la Gran Via, com es fa provisionalment quan s’instal·la la Fira de Reis. Això suposarà eliminar un dels dos carrils laterals, que en alguns trams són de trànsit i en altres un dels dos és per aparcar.