Turisme de Barcelona ultima un pla de promoció per enfortir la marca Barcelona

D'aquí a final d'any se centrarà en el turisme local, nacional i de proximitat

Imatge de Barcelona des de la muntanya de Montjuïc. Foto: Julio Collado

Turisme de Barcelona treballa en un ambiciós pla de promoció per enfortir la marca Barcelona que, d’aquí a final d’any, se centrarà en el turisme local, nacional i de proximitat i, el 2021, en l’internacional, per al qual demana un gran pacte que impliqui els sectors beneficiats per aquesta activitat.

La directora de Turisme de Barcelona, Marian Muro, ha explicat a Efe que l’entitat presentarà en breu aquest pla de promoció, amb el qual la ciutat vol reactivar el turisme després de la paralització que ha suposat la crisi de la Covid-19.

Reconeix que Barcelona estava en un posicionament molt bo com a marca turística, però que ni la ciutat ni el país “han sortit ben parats per la crisi del coronavirus” per la gran afectació que ha tingut la pandèmia.

Per això, considera que ara, quan s’està avançant en la desescalada i en la reactivació, és el moment de començar a fer promoció i de transmetre una imatge de la marca Barcelona “de confiança i seguretat”.

El pla d’acció, que s’iniciarà a mitjans de juny o principis de juliol i durarà fins al 31 de desembre, impulsarà més de 40 accions diferents dirigides al mercat local, nacional, de proximitat i també al xinès, en funció de la situació que s’estigui produint en cada moment.

La idea és llançar, a mitjans de juny, la campanya local, amb la qual es vol impulsar que els barcelonins coneguin la seva ciutat i, al juliol, la nacional, que estaria dedicada al turisme espanyol.

Per això, entre altres iniciatives, s’està arribant a acords amb proveïdors de la indústria turística o parlant amb diferents ciutats que estan connectades amb l’AVE.

Al mes d’agost i en funció de com estigui la situació, ja es podrà començar la promoció a nivell internacional en mercats de proximitat, com França, mentre que, a partir d’octubre i novembre, està previst llançar la campanya al sud-est asiàtic, especialment, al mercat xinès.

Segons Marian Muro, “aquest serà el primer mercat que es recuperarà” i cal començar aviat la promoció per poder atraure el turisme que viatjarà durant l’any nou xinès del 2021.

Turisme de Barcelona vol donar “totes les facilitats” perquè els turistes puguin venir a la ciutat, per això crearà una plataforma que inclourà tota “l’oferta turística real”, des dels hotels o restaurants que estan oberts a totes les activitats que es puguin fer.

Aquesta plataforma, que estarà dins del web de Turisme de Barcelona i que “serà un gran aparador amb tota l’oferta vigent a Barcelona”, permetrà fer reserves i estarà operativa a partir de principis de juliol per al turisme espanyol en primer lloc, tot i que estarà disponible en diversos idiomes que s’activaran quan es posi en marxa la promoció a l’estranger.

El consorci també treballa en la preparació d’una gran campanya a nivell internacional per a l’any 2021, ja que la immensa majoria dels turistes de la ciutat, el 84%, són estrangers, per això estan arribant a acord amb touroperadors i oficines de turisme de diversos països.

Marian Muro ha recordat que la majoria dels sectors econòmics de la ciutat es veuen beneficiats pel turisme, no només alguns tan evidents com el transport, l’hostaleria o el comerç, sinó també molts altres, com poden ser marques de refrescos, bancs o empreses d’alimentació.

A tots ells els ha demanat que “contribueixin” econòmicament a la promoció de la ciutat i que col·laborin en la recuperació de la marca turística de Barcelona, ja que, el 2021, l’entitat llançarà aquesta gran campanya de promoció “molt professional i molt microsegmentada “en els mercats internacionals i el pressupost” serà considerable “.

“Es tracta -continua Muro- d’anar a buscar el turista que volem que vingui a la nostra ciutat”, els que donen importància, per exemple, a valors com la cultura, la gastronomia o la sostenibilitat, i no als que vénen a fer comiats de solters o botellot: “aquests no ens interessen, ens costen diners”.

La directora de Turisme de Barcelona ha apostat per fer una promoció “que tingui retorn”, per això serà necessari tenir en compte les connexions aèries i les seves freqüències i tornar a “repensar” la ciutat per ressaltar la seva cara més amable i innovadora i utilitzar la tecnologia per a ajuda a reduir els impactes negatius de’tl risme.

En aquest sentit, ha dit que s’està treballant en una eina o aplicació mòbil que eviti les cues, informant de l’aforament de cada lloc turístic o de la millor hora per visitar-lo, cosa que permetria tenir un menor impacte del turisme en l’espai públic i donar una millor experiència de la visita.