Categories: Barcelona

Turisme de Barcelona ultima un pla de promoció per enfortir la marca Barcelona

Turisme de Barcelona treballa en un ambiciós pla de promoció per enfortir la marca Barcelona que, d’aquí a final d’any, se centrarà en el turisme local, nacional i de proximitat i, el 2021, en l’internacional, per al qual demana un gran pacte que impliqui els sectors beneficiats per aquesta activitat.

La directora de Turisme de Barcelona, Marian Muro, ha explicat a Efe que l’entitat presentarà en breu aquest pla de promoció, amb el qual la ciutat vol reactivar el turisme després de la paralització que ha suposat la crisi de la Covid-19.

Reconeix que Barcelona estava en un posicionament molt bo com a marca turística, però que ni la ciutat ni el país “han sortit ben parats per la crisi del coronavirus” per la gran afectació que ha tingut la pandèmia.

Per això, considera que ara, quan s’està avançant en la desescalada i en la reactivació, és el moment de començar a fer promoció i de transmetre una imatge de la marca Barcelona “de confiança i seguretat”.

El pla d’acció, que s’iniciarà a mitjans de juny o principis de juliol i durarà fins al 31 de desembre, impulsarà més de 40 accions diferents dirigides al mercat local, nacional, de proximitat i també al xinès, en funció de la situació que s’estigui produint en cada moment.

La idea és llançar, a mitjans de juny, la campanya local, amb la qual es vol impulsar que els barcelonins coneguin la seva ciutat i, al juliol, la nacional, que estaria dedicada al turisme espanyol.

Per això, entre altres iniciatives, s’està arribant a acords amb proveïdors de la indústria turística o parlant amb diferents ciutats que estan connectades amb l’AVE.

Al mes d’agost i en funció de com estigui la situació, ja es podrà començar la promoció a nivell internacional en mercats de proximitat, com França, mentre que, a partir d’octubre i novembre, està previst llançar la campanya al sud-est asiàtic, especialment, al mercat xinès.

Segons Marian Muro, “aquest serà el primer mercat que es recuperarà” i cal començar aviat la promoció per poder atraure el turisme que viatjarà durant l’any nou xinès del 2021.

Turisme de Barcelona vol donar “totes les facilitats” perquè els turistes puguin venir a la ciutat, per això crearà una plataforma que inclourà tota “l’oferta turística real”, des dels hotels o restaurants que estan oberts a totes les activitats que es puguin fer.

Aquesta plataforma, que estarà dins del web de Turisme de Barcelona i que “serà un gran aparador amb tota l’oferta vigent a Barcelona”, permetrà fer reserves i estarà operativa a partir de principis de juliol per al turisme espanyol en primer lloc, tot i que estarà disponible en diversos idiomes que s’activaran quan es posi en marxa la promoció a l’estranger.

El consorci també treballa en la preparació d’una gran campanya a nivell internacional per a l’any 2021, ja que la immensa majoria dels turistes de la ciutat, el 84%, són estrangers, per això estan arribant a acord amb touroperadors i oficines de turisme de diversos països.

Marian Muro ha recordat que la majoria dels sectors econòmics de la ciutat es veuen beneficiats pel turisme, no només alguns tan evidents com el transport, l’hostaleria o el comerç, sinó també molts altres, com poden ser marques de refrescos, bancs o empreses d’alimentació.

A tots ells els ha demanat que “contribueixin” econòmicament a la promoció de la ciutat i que col·laborin en la recuperació de la marca turística de Barcelona, ja que, el 2021, l’entitat llançarà aquesta gran campanya de promoció “molt professional i molt microsegmentada “en els mercats internacionals i el pressupost” serà considerable “.

“Es tracta -continua Muro- d’anar a buscar el turista que volem que vingui a la nostra ciutat”, els que donen importància, per exemple, a valors com la cultura, la gastronomia o la sostenibilitat, i no als que vénen a fer comiats de solters o botellot: “aquests no ens interessen, ens costen diners”.

La directora de Turisme de Barcelona ha apostat per fer una promoció “que tingui retorn”, per això serà necessari tenir en compte les connexions aèries i les seves freqüències i tornar a “repensar” la ciutat per ressaltar la seva cara més amable i innovadora i utilitzar la tecnologia per a ajuda a reduir els impactes negatius de’tl risme.

En aquest sentit, ha dit que s’està treballant en una eina o aplicació mòbil que eviti les cues, informant de l’aforament de cada lloc turístic o de la millor hora per visitar-lo, cosa que permetria tenir un menor impacte del turisme en l’espai públic i donar una millor experiència de la visita.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Torna el Parc de la Ciència a les Festes de Primavera de l’Hospitalet

Dissabte, 26 d’abril, torna el Parc de la Ciència, una iniciativa que vol apropar a la ciutadania el coneixement científic…

9 minuts fa

Suspès el ple de Terrassa per una samarreta ofensiva de la portaveu de Vox cap a l’alcalde

El ple ordinari d’aquest divendres a l'Ajuntament de Terrassa ha estat suspès per l’alcalde Jordi Ballart després que la regidora…

12 minuts fa

Detingut un home a Arbeca per robar un tractor a Vilanova de Bellpuig el setembre passat

Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dijous a Arbeca (Garrigues) un home, de 35 anys, per haver robat un tractor…

37 minuts fa

La CHE destina mig milió d’euros a reparar la filtració a la presa de Rialb, que espera localitzar “en uns dies”

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha destinat mig milió d'euros a la reparació de la filtració detectada el 16…

41 minuts fa

La Paeria de Lleida millorarà el pavelló municipal Onze de Setembre

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa va visitar ahir els equips de la base del Lleida Llista Blava d’hoquei patins, que…

58 minuts fa

Mor un home en caure d’un segon pis mentre treballava a Reus

Un home ha mort en precipitar-se d’un segon pis mentre treballava en una empresa de Reus ubicada al polígon Agroreus.…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.