Barcelona

El tren d’alta velocitat més gran de Renfe pararà a les estacions de Catalunya

Farà el trajecte Figueres Vilafant-Barcelona-Madrid, passant també per Lleida i el Camp de Tarragona

Renfe posa en circulació aquest 21 de maig el tren d’alta velocitat amb més capacitat dels que presten servei a Espanya. Els nous Avlo S106 que es posen en funcionament al corredor Figueres Vilafant-Barcelona-Madrid tenen 581 seients i suposen un notable augment de places als serveis ferroviaris de baix cost de l’operadora.

La companyia ha emprès un important procés de renovació de la seva flota d’alta velocitat després de rebre de Talgo les primeres 10 unitats del model S106, de les 30 encarregades. Aquesta renovació suposa, aquest dimarts 21, l’estrena de la circulació d’aquests trens Avlo en les connexions de Catalunya amb Madrid, passant per Aragó; les connexions entre la Comunitat Valenciana, Múrcia i la capital espanyola; així com l’estrena de l’AVE a Astúries i noves destinacions a Galícia.

En el cas del trajecte Figueres Vilafant-Barcelona-Saragossa-Madrid, la companyia substitueix en aquest corredor trens de la sèrie 112 pels S106 de més capacitat: 581 places. Això els converteix en els trens d’alta velocitat amb més capacitat de tots els que circulen per Espanya. I es destina als serveis Avlo, que són els de baix cost de Renfe. De moment, s’han venut per a aquests Avlo S106 més de 121.200 bitllets fins al desembre.

Augment de places i freqüències

L’alta capacitat del nou material suposarà un augment notable de places i freqüències dels serveis de baix cost de Renfe entre Barcelona-Saragossa-Madrid. Un increment global del 17% de les places per a tot el corredor. A més, a Catalunya, es programen noves freqüències Avlo per a Camp de Tarragona i Lleida i, des d’avui, hi faran parada dos trens Avlo al dia i per sentit.

En els darrers dies, Renfe ha dut a terme viatges de simulació a l’Avlo S106 per comprovar-ne totes les fases de l’explotació comercial, cosa que li ha permès ajustar detalls i implementar mesures addicionals per garantir la qualitat, el compromís i l’excel·lència de la marca Renfe en aquests serveis.

Amb una composició de 12 cotxes i dos caps motrius, aquests trens tenen butaques de gran confort, abatibles i amb reposapeus, panells d’informació en sala, màquines vending, connectivitat wifi, espai per a cotxes de nadó i maleters de gran capacitat. La distribució de seients és de 3+2 i són trens accessibles, amb espai per a persones amb mobilitat reduïda (PMR) i banys adaptats.

Els S106 formen part del paquet d’inversions de més de 5.000 milions d’euros que Renfe té en marxa per a la compra de material i la renovació de l’actual.

AdriaMiro

Missatges recents

Sabadell torna a obrir les fonts ornamentals

Avui es posen en marxa part de les fonts ornamentals de Sabadell, que la ciutat ha pogut recuperar un cop…

38 minuts fa

El Nàstic inicia una campanya de descomptes per omplir el Nou Estadi a l’últim partit de lliga

El Nàstic de Tarragona ha estat el focus de la polèmica aquesta setmana amb la sorpresiva destitució de Dani Vidal.…

48 minuts fa

2 detinguts i més de 50 identificats a Lleida en el dispositiu contra la multireincidència

Una quarantena d'agents dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de Lleida han detingut aquest divendres almenys dues persones i…

48 minuts fa

Badalona inverteix 4 MEUR per reformar el camp de futbol de Pomar

L’Ajuntament de Badalona invertirà aproximadament 4 milions d’euros per fer una reforma integral del camp de futbol de Pomar. Aquesta…

55 minuts fa

Augmenten els detinguts en el dispositiu contra la reincidència al Camp de Tarragona

El macrodispositiu contra la reincidència fet a les principals poblacions del Camp de Tarragona s'ha saldat amb almenys deu detinguts.…

59 minuts fa

Altafulla escolta ofertes per executar els projectes de la Plaça dels Vents i l’Oficina de Turisme

L’Ajuntament d’Altafulla ha fet públic l’anunci de licitació del contracte d’obres per a l’execució del projecte d’urbanització de la Plaça…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.