Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Comerços de Barcelona corregeixen males pràctiques en la gestió dels residus comercials

Avatar photo

Millora la percepció dels barcelonins de la neteja a la ciutat, segons una campanya de l'Ajuntament

L’Ajuntament de Barcelona va posar en marxa una campanya de sensibilització ciutadana i comercial, a través dels Serveis de Neteja i Recollida de Residus, per a la millora de la neteja dels carrers i places de la ciutat. Pel que fa l’acció de sensibilització adreçada específicament als comerços té com a objectiu reduir l’impacte que generen les males pràctiques en la gestió dels residus comercials en els carrers de Barcelona. En aquesta primera fase de la campanya, de febrer a juny, 13.803 comerços han estat informats i s’ha fet el seguiment. D’aquests, el 75%, 10.414 comerços han corregit l’incompliment durant la presència dels informadors i el 25% restant, 3.389 comerços se’ls segueix fent seguiment i control. Així mateix, la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, ha destacat la millora de la percepció dels barcelonins de la neteja a la ciutat.

La campanya s’ha proposat identificar i corregir les males pràctiques de la ciutadania en relació a la neteja de l’espai públic; identificar els comerços que gestionen incorrectament els diferents residus que generen; millorar la percepció ciutadana sobre la neteja de la ciutat; sensibilitzar als públics de la necessitat de col·laboració en el manteniment de la neteja dels carrers i sensibilitzar als comerços i implicar-los en la correcta separació de residus per al compliment de la normativa vigent. “La ciutadania ens diu que globalment la neteja està millorant a la ciutat”, ha recalcat Sanz, qui ha apuntat que això no els fa deixar d’incrementar els serveis i la informació al voltant d’aquests serveis i recursos.

Aquesta campanya de sensibilització ciutadana i comercial amb informadors al carrer en tots els districtes de Barcelona es va iniciar el mes de febrer i durarà un any. En mig any s’ha interactuat amb 108.702 persones realitzant enquestes de percepció de la neteja a Barcelona i accions temàtiques específiques sobre excrements i orins de gossos, mobles i trastos vells, percepció de la problemàtica dels senglars i l’ús de papereres de les places.

L’Ajuntament de Barcelona ha establert 863 “punts negres” de neteja i els percentatges de les problemàtiques són excrements de gossos, amb un 48%; bosses domèstiques, un 35%; bosses industrials, un 8% i mobles i trastos vells, un 9%. Sanz ha apuntat que arran de la campanya es percep una millora als punts durant tots els mesos de la campanya i s’aprecia una disminució de la millora a l’estiu per un major ús del espai públic.

La campanya es va iniciar el mes de febrer comptant amb 100 informadors i sis coordinadors. Dels 100 informadors, 80 donen informació als veïns (vuit informadors per cada districte) i els altres 20 es dediquen als comerços. Dels sis coordinadors, cinc es dediquen als veïns i un al comerç. Un 50% de l’equip prové del sector del medi ambient o científic, un 30% aproximadament del món social i la resta, d’altres sectors. La campanya està dirigida als veïns de la ciutat – inclosos els nouvinguts -, als turistes que fan estada a la ciutat, a les entitats i als propietaris d’animals de companyia, així com a totes les activitats econòmiques i comercials de la ciutat, amb especial atenció als establiments del sector de la restauració.

Comerços
Pel que fa l’acció de sensibilització adreçada específicament als comerços té com a objectiu reduir l’impacte que generen les males pràctiques en la gestió dels residus comercials en els carrers de Barcelona. 20 informadors ambientals repartits en parelles per tota la ciutat informen del sistema de recollida i duen a terme seguiment als establiments.

De febrer a juny, 13.803 comerços han estat informats i s’ha fet el seguiment. D’aquests, el 75%, 10.414 comerços han corregit l’incompliment durant la presència dels informadors i el 25% restant, 3.389 comerços se’ls segueix fent seguiment i control. Els informadors han realitzat un total de 50.122 visites d’informació general amb identificació dels establiments incomplidors, amb 3, 65 visites de mitjana a cada comerç i fins a 13 visites fetes a un mateix comerç. En algun cas de comerç reincident en la mala praxis es realitza una reunió amb els responsables de la gestió dels residus i s’ha sol·licitat l’acció de la Guàrdia Urbana. Sanz ha dit que estan intentant evitar les sancions davant els incompliments en la gestió dels residus comercials, però ha admès que s’actuarà si els incompliments no es corregeixen.

Com a resultat de la campanya de sensibilització als comerços es pot constatar les següents millores, comparant febrer-maig de 2017 amb el del 2016. Un increment de la recollida de cartró comercial en un 11%; l’increment de la recollida de cartró domiciliari, un 8%; l’increment de la recollida domiciliària, un 3%.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els Mossos desarticulen un grup especialitzat en robatoris a l’interior de domicilis de Barcelona

Notícia següent

Covestro celebra el Dia de la Seguretat en tots els seus centres

Notícies relacionades