A banda, al districte de ‘’Eixample – Sant Martí – Sant Andreu, han entrat en funcionament dos eixos unidireccionals en el sentit de circulació dels vehicles en els carrers Sant Antoni Maria Claret, Indústria i Biscaia. Aquests dos carrils bici, desdoblats per permetre una circulació i una major seguretat dels ciclistes, connecten el carril bici de la travessera de Gràcia, a l’alçada de l’Hospital de Sant Pau, amb l’avinguda Meridiana, guanyant un dels eixos horitzontals més potents d’aquest àmbit de la ciutat.
Per últim, a Sant Andreu, entre els carrers Garcilaso i Olesa, s’ha creat un carril bidireccional que dona continuïtat al que existia al carrer Garcilaso i el connecta amb la banda baixa de l’avinguda Meridiana i amb la plaça Maragall.
Continuen en obres els carrils que s’han d’obrir a d’altres punts de la ciutat com a la Diagonal per enllaçar amb Esplugues, a l’avinguda Maria Cristina o a l’avinguda Vallcarca, entre d’altres.
La previsió és que durant el 2018 comencin els treballs per obrir-ne de nous als carrers Berlín, a la plaça Universitat amb la ronda Sant Pere, a la Gran Via de Carles III amb la plaça Lesseps, a Pi i Maragall amb el carrer Praga, a la Gran Via entre Aribau i Bailén o al passeig Maragall, entre molts d’altres.
Tot plegat amb la voluntat que a finals de 2018 hi hagi 233 quilòmetres d’estructura ciclista en funcionament a la ciutat. En total l’Ajuntament haurà invertit en aquest mandat 32,5 MEUR per a fer realitat aquesta xarxa.