Barcelona distribueix 5.100 targetes moneder

Pla detall de les targetes moneder que s'estan distribuint. Imatge del 23 de març de 2020. ACN
L’Ajuntament de Barcelona ja ha distribuït almenys 5.100 targetes moneder amb l’import corresponent a les beques menjadors als alumnes de 44 centres de la ciutat. Es tracta de les primeres targetes repartides dimarts des dels patis d’aquests centres amb la col·laboració de 138 voluntaris, 91 persones d’equips educatius i 47 de serveis centrals, serveis educatius del Consorci d’Educació de Barcelona i de l’Ajuntament de Barcelona. El municipi va rebre les targetes dilluns i continua fent la distribució de les pendents a la resta de famílies que hi tenen dret. En total, són 30.000 les famílies de la ciutat que disposen de beques menjador.
L’entrega es fa seguint tots els protocols sanitaris en els patis dels centres educatius en el dia i hora convinguts amb les famílies prèviament. A aquelles famílies per a les quals no sigui imprescindible disposar de la targeta en aquest moment, se’ls ofereix recollir-les en el seu centre educatiu quan aquest torni a obrir i garantint l’import total de l’ajut.
Es tracta d’una targeta bancària de caràcter especial que estarà carregada inicialment amb 40 euros per cobrir les dues primeres setmanes de l’estat d’alarma. La targeta s’anirà recarregant quinzenalment segons augmentin els dies de confinament, per assegurar que durant tot aquest període sense classes tots els beneficiaris de la beca menjador podran fer-ne ús.
Creixen un 20% les atencions de serveis socials
Pel que fa als serveis, els nou centres de serveis socials es mantenen operatius i van fer dimarts 573 atencions presencials i 452 atencions telefòniques, dades que representen un increment al voltant del 20% respecte al dia anterior. El Servei d’Atenció, Recuperació i Acollida (SARA) per a dones víctimes de violència masclista va fer el mateix dia 12 atencions presencials i 21 telefòniques.
El Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB) va fer 11 atencions presencials, 165 telefòniques i 5 a domicili i el Servei d’Atenció a Immigrants, Emigrats i Refugiats (SAIER) va fer 24 atencions presencials i 18 atencions telefòniques.
D’altra banda, se segueixen fent un total de 4.800 àpats a domicili i cau un 40% el Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) perquè algunes famílies assumeixen directament l’atenció dels usuaris.