L’obra de remodelació de l’avinguda Meridiana de Barcelona comença aquest dilluns el tram entre els carrers Felip II i Fabra i Puig, després de prop de tres setmanes de tasques preliminars. L’actuació dona continuïtat a la que ja s’ha fet entre les Glòries i Felip II, amb un carril menys per sentit i un nou carril bici segregat i en calçada. Durant els divuit mesos que es preveu que duri l’obra, es posaran en funcionament parades de bus interurbà provisionals. També s’aplicaran canvis de sentit als carrers d’Olesa i de Juan de Garay. El tram en obres s’adaptarà, a més, a la configuració que tindrà un cop acabi l’actuació, amb dos carrils de circulació i un carril bus per sentit.
En paral·lel, continuen els darrers treballs per construir un nou carril bici bidireccional provisional de 950 metres al carrer de Concepción Arenal entre Felip II i Fabra i Puig, per desviar el carril bici actual de la Meridiana i facilitar un itinerari ciclista segregat mentre duri la reforma. Fins que no s’acabi de construir, es mantindran els itineraris actuals existents.
Amb el canvi de fase, aquest dilluns entren en funcionament noves parades de bus interurbà, resultants de la redistribució de les parades fora de l’àmbit de les obres, amb l’excepció d’una parada nova a l’àmbit de la Sagrera.
La nova distribució de parades s’ubicarà tant a l’àmbit de la Sagrera, on es concentren la majoria de les línies, com a l’altura de l’estació de Clot-Aragó i de Fabra i Puig, de manera que es mantindran les connexions tant amb la xarxa de metro com de Rodalies.
Fins ara paren a la Meridiana una vintena de línies, concretament en quatre parades a l’àmbit de la Sagrera i tres a l’àmbit de l’estació de Fabra i Puig. Amb la nova distribució, s’anul·laran les quatre de la Sagrera i una de Fabra i Puig, que es troben en la zona d’obres. Per contra, s’habilitarà una parada existent a l’àmbit del Clot, i se’n crearan sis de noves a l’entorn de la Sagrera i una altra a Can Dragó. En conjunt, aquestes línies signifiquen 600 expedicions diàries.
Pel que fa als busos urbans de Transports Metropolitans de Barcelona i els busos nocturns de l’AMB que circulen pel tram en transformació, s’adaptarà la situació de les parades al desenvolupament de les obres, alhora que se’n garantirà l’accessibilitat amb la instal·lació de plataformes prefabricades de formigó per proporcionar l’espai d’espera necessari. Les línies afectades són l’H8, la V27, la V29, la 62, la 96 i la 126, així com la N3 del Nitbus.
També canvia el recorregut del V29 en sentit Llobregat. En lloc de passar per la Meridiana entre els carrers d’Escòcia i Garcilaso, passarà per Escòcia, Concepción Arenal, Felip II, Olesa i Garcilaso.
L'apagada a l'Estat i part d'Europa és una rara avis i la gent reacciona en conseqüència en això. Està afectant…
Apagada general de la xarxa elèctrica de tot l'Estat. Vora dos quarts d'una del migdia, s'han apagat les llums de…
L'Ajuntament del Catllar ha respost recentment sobre la seguretat a la urbanització Parc de Llevant, assegurant que s'estan implementant diverses…
La Xarxa de Santa Tecla Sanitària, Social i Docent reestructura el seu equip de gerència i incorpora el Dr. José Augusto…
Un agent de la policia local de Valladolid ha salvat la vida a un nadó d'uns dos mesos que no…
Divendres passat, la Policia Local i el servei de Convivència i Ciutadania de l’Ajuntament de Vilafranca van aconseguir desallotjar i…
Esta web utiliza cookies.