El director ha agraït l’ocasió de poder estrenar-se a l’Estat amb una òpera escenificada, després de nombroses experiències en recitals de tot tipus. I encara més, ha dit, de fer-ho després d’un any “molt difícil” professionalment i personal. “Em sento beneït de poder estar fent això”, ha manifestat.
També ha dit que la cultura significa “més ara que en un temps normal” i per això ha convidat tothom a assistir a l’espectacle. Sobre aquest ‘Otello’, Dudamel n’ha destacat el fet que “fa pensar el públic” amb el seu enfocament. I del treball amb l’Orquestra del Liceu, el veneçolà ha dit que s’ha “trobat una orquestra meravellosa”, la qual cosa el fa sentir “a casa” i no fent “una feina sinó un infinit plaer”.
Gustavo Dudamel recentment ha estat guardonat amb el seu tercer Grammy en la 63ª edició dels premis Grammy a la Millor Interpretació Orquestral al capdavant de la Filarmònica de Los Ángeles amb l’àlbum Charles Ives: Complete Symphonies.
Canvis en la producció i el calendari
La producció d’’Otello’ es va veure obligada a canviar degut a les limitacions actuals en els transports europeus, que van impossibilitar l’arribada del muntatge previst amb la Royal Opera House des de Londres.
D’aquesta manera, el teatre va decidir programar la mateixa òpera però amb factoria de la Bayerische Staatsoper, amb la direcció d’escena d’Amélie Niermeyer, que pot garantir l’arribada al teatre per la seva representació del 27 de març al 14 d’abril, en dues tandes de funcions.
En un moment on la majoria de teatres a nivell mundial s’han vist obligats a tancar, el Liceu treu pit i reitera “que la cultura és segura”, aplicant mesures que garanteixen la correcte execució de les restriccions decretades per les autoritats, així com el protocol desenvolupat pel propi teatre validat pel Procicat.
Sobre la participació de Dudamel en el lloc de Riccardo Frizza (substituït perquè per compromisos professionals no podia finalment participar-hi), el director artístic del Liceu ja va manifestar que la seva presència suposa “una autèntica festa” pel teatre. Víctor Garcia de Gomar és de l’opinió que aquesta òpera necessita una “energia extraordinària” per tal de per posar de manifest la contundència orquestral, la intensitat dramàtica, la tensió escènica i els “fascinants contrastos” de l’obra.
El següent capítol de la col·laboració de Dudamel amb el teatre s’escriurà amb ‘La flauta màgica’, de Mozart, protagonitzada per Javier Camarena, que està previst que vegi la llum la temporada vinent segons ha confirmat el mateix director aquest dilluns.
L’Auditori de Vilafranca del Penedès va acollir ahir la gala d’entrega de premis del 59è Concurs Tastavins DO Penedès, un…
Barcelona tindrà una pantalla gegant que s’instal·larà al parc de les Glòries per veure la final de la UEFA Women’s…
Un nen de cinquè de primària del CEIP As Mercedes a Ourense, ha estat apartat del centre educatiu de manera…
Una dona de 31 anys ha estat detinguda aquesta setmana acusada d’haver assaltat i destrossat una barberia i l’habitatge situat…
Avui es posen en marxa part de les fonts ornamentals de Sabadell, que la ciutat ha pogut recuperar un cop…
El Nàstic de Tarragona ha estat el focus de la polèmica aquesta setmana amb la sorpresiva destitució de Dani Vidal.…
Esta web utiliza cookies.