L’edició de tardor del Sala Barcelona tornarà al Castell de Montjuïc amb gairebé 20 actuacions

El cicle tindrà a The New Raemon, Joe Crepúsculo & Cabiria, La Plata, Pony Bravo i Guadalupe Plata

L’edició de tardor del cicle Sala Barcelona tornarà a omplir de música el Castell de Montjuïc amb gairebé 20 actuacions entre el 23 d’octubre al 28 de novembre al Pati d’Armes del castell. L’Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC) i l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), s’han unit de nou per renovar el projecte engegat a l’estiu i fer front a la situació del sector provocada per la crisi sanitària.

D’aquesta manera, a l’octubre hi ha previstes les actuacions de La Plata, Pony Bravo i Pablo Und Destruktion, mentre que al novembre hi haurà Guadalupe Plata, Astola & Ratón, The Limboos & Flamingo Tours, The New Raemon i Joe Crepúsculo & Cabiria, entre d’altres.

Els concerts se celebraran a l’aire lliure, el que permetrà a l’organització adaptar les mesures sanitàries corresponents aprovades pel Procicat per garantir la seguretat dels assistents, artistes i treballadors. A més, tots seran amb el públic assegut i es disposarà de cadires i taules per als grups d’entre tres i quatre persones. Els preus oscil·laran entre els dotze i els divuit euros per afavorir l’assistència de públic als diferents concerts programats durant sis caps de setmana.

La gerent de l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC), Carmen Zapata, ha destacat l’èxit del programa i com ha ajudat les sales en aquests dos mesos, en una iniciativa que ha estat imitada a altres ciutats. “Es van generar més de 150 nòmines d’artistes, més de 144 de treballadors que van muntar i acomodar, es va treure gent dels ERTO i es van generar ingressos de drets d’autor”, ha dit. A més, ha celebrat que també van ser nits de “primeres vegades” per part d’artistes que debutaven amb “eficàcia i emotivitat”.

Vuitanta concerts suspesos

A banda de la programació del castell, que acull els grups “amb més de múscul”, la programació preveia per a les sales vuitanta concerts, que han quedat suspesos després de la congelació de les mesures del Procicat per al sector. “El que feien les sales era cobrir tot el teixit de grups que estan en desenvolupament a les oficines i segells, que no apleguen més de vuitanta o 100 persones i que s’han quedat fora dels cartells aquest estiu”, ha detallat Zapata, que ha remarcat que aquests grups “són els que necessiten tocar i créixer i fracassar o triomfar”.

“En aquesta segona fase tots teniem les esperances posades en aquest decret que suposadament ahir s’aprovava i que per part de Sala Barcelona, si la normativa canviava aquest dijous, s’estenia a 20 sales de Barcelona en més de setanta concerts”, ha dit. Davant d’això, Zapata ha confiat a destruir aquest estigma i que la cultura de base es consideri una vital i necessària.

D’aquesta manera, la seva “voluntat” és tornar a les sales i que aquestes es considerin espais de cultura, ja que el que les defineix és tenir una programació estable tot l’any. “El que no succeeixi a les sales de concerts ho intentarem reubicar als espais públics”, ha dit. Ha detallat que entre totes les sales de l’associació l’aforament total amb les mesures de restricció suma 1.058 persones.

“Accés a la cultura”

El delegat de Drets Culturals de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), Daniel Granados, ha reivindicat que aquest projecte permet garantir l’accés de la ciutadania a la cultura, “fins i tot en aquest context”, i a més es fa en un àmbit de seguretat. Ha reivindicat que la cultura és segura, i ha reivindicat Sala Barcelona “com a innovador en el context covid”, ha dit Granados. Finalment, ha avisat que es tornarà al castell “com a projecte obert”, ja que no saben quina continuïtat tindrà ni en quins espais, i que sobretot pensen que el projecte pugui tenir continuïtat en les sales de concerts.

Granados ha destacat que l’organització té la voluntat de donar continuïtat a aquest projecte perquè ha estat “clau”, especialment en el terreny simbòlic per què representa la música en la vida cultural de la ciutat. “S’ha generat un espai ric, divers i molt proactiu amb un nou capital social”, ha dit.

Aquesta iniciativa arriba després que als mesos de juliol i agost visquessin una primera edició que va convocar gairebé 9.000 assistents, unes seixanta bandes i 35 dj, i que va suposar una reactivació del conjunt d’agents de la cadena de valor de la música en directe. El projecte va aconseguir recaptar gairebé 60.000 euros per ajudar a pal·liar els efectes de la crisi a les sales de petit aforament, les més castigades en aquest moment. L’edició de tardor té un pressupost de 270.000 euros, dels quals l’Ajuntament hi posa 242.000. La resta prové de l’estimació de taquilles, aportacions de l’Sgae i patrocinadors.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Torra inicia els tràmits per crear la seva oficina d’expresident a Girona

Notícia següent

L’Ajuntament de Salou homenatja la professora de l’Institut Jaume I, Carme Pagès Pallisé, per la seva jubilació

Notícies relacionades