Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

L’Ajuntament de Barcelona selecciona 12 start-ups per al nou programa de suport en el sector Sportstech

Avatar photo

Barcelona ocupa el segon lloc del rànquing d’inversió a start-ups esportives, segons dades del baròmetre Dealroom

L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, ha donat a conèixer al Saló 4YFN les 12 start-ups seleccionades per formar part del nou programa d’acompanyament a startups del sector Sportstech.

Aquests projectes d’esport i tecnologia han estat triats entre 85 start-ups que s’hi han presentat, i rebran el suport de Barcelona Activa per fer créixer les seves empreses. Els projectes participants en el programa rebran formació, tutorització, networking, i mentories per a poder fer créixer les seves start-ups. A més les start-ups disposaran d’un espai de treball gratuït a la Incubadora Almogàvers al 22@. Les 12 starts-ups triades són:

    • Faind: un Marketplace de patrocini esportiu d’Espanya que crea una campanya personalitzada. És 100% digital i les marques poden invertir en esports amb esportistes de renom i mesurar el retorn que n’obtenen i fer ofertes de patrocini sense compromís.
    • TICC: Dissenyat a Barcelona, TICC és un intermitent amb sensors de moviment que s’adapta a qualsevol casc, i fa millorar la seguretat de la mobilitat urbana a través de la il·luminació dels moviments de ciclistes i usuaris de patinet. Les llums s’activen movent el cap a dreta o esquerra, sense haver d’apartar les mans del manillar, amb una conducció segura.
    • Neuboots: Botes d’esquí revolucionàries que proporcionen la rigidesa necessària per a l’òptim control de l’esquí mitjançant una estructura que no comprimeix ni peu ni cama, permetent el mateix control i rendiment que una bota convencional. Amb un mecanisme senzill de desconnexió patentat, permet un ús biomecànic natural com calçat de carrer.
    • Rockfit: Una app de dades d’activitat física. Aquest software és un crossfit basat en l’escalada en la qual es poden seguir dinàmiques de joc individualitzades, registrant tots els moviments i es retroalimenten amb la creació de jocs futurs.
    • Play Activewear: Un projecte per fomentar l’activitat física infantil. L’activitat física és bàsica per a un bon creixement i desenvolupament, a nivell de salut física i també psicològica. Disseny de peces de roba d’esport per a nens i nenes, amb disseny adient per a les etapes clau de creixement i els seus moviments específics.
    • Running Republic: Un e-commerce amb influencers i dissenyadors de peces tèxtils esportives sostenibles i personalitzades, amb diferents comissions segons la seva creativitat.
    • United Gamers: Empresa que ofereix serveis d’entrenament a jugadors de videojocs a través d’una eina digital i escalable, al no tenir cap component físic. Ofereix una metodologia d’entrenament específica a les necessitats dels jugadors, detectant habilitats pròpies del videojoc i treballar-les de forma més complexa per experimentar millores de rendiment.
    • EvixSistema d’airbag cervical que s’integra als cascs de totl tipus. El sistema detecta que hi haurà un accident gràcies a un algoritme propi, i just abans del moviment lesiu, infla un airbag que protegeix el coll. També ofereix funcionalitats d’IoT a través d’una app.
    • Omashu: Plataforma orientada a la transferència de llicències federatives d’eSports mitjançant la tecnologia Blockchain, juntament amb el pronòstic de valor dels jugadors, tant professionals com amateurs, analitzant les mètriques originades en temps real amb Intel·ligència Artificial i Data Mining.
    • Off trail academyFormacions en format microlearning, amb càpsules de vídeos i diapositives complementàries que es poden seguir de manera deslocalitzada i amb guies homologades segons territori, amb esports outdoors.
    • ScoopSuplement esportiu basat en el desenvolupament d’un shaker exclusiu i d’unes càpsules compostables, que faciliten la preparació, la variació de sabors i el transport del producte.
    • AthosCalçat d’escalada imprès en 3D personalitzat que s’adapta a la morfologia dels peus de cada escalador i a les seves necessitats específiques. La tecnologia d’impressió 3D permet crear un producte més sostenible i responsable, que millora la comoditat i el rendiment.

Durant les sessions del 4YFN per abordar el futur de les empreses tech esportives a la ciutat, hi han participat algunes d’aquestes empreses, i el Barça Innovation Hub i AtticcoLab.

Barcelona Sports Tech Hub

L’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Barcelona Esports (IBE), impulsa un hub d’innovació i tecnologia de l’esport, amb epicentre a la muntanya de Montjuïc, per fer de la ciutat un referent internacional en el sector ‘Sportstech’. L’objectiu és millorar la competitivitat econòmica de les empreses, organitzacions i institucions d’aquest sector. Segons dades del baròmetre Dealroom l’any 2019, Barcelona es posiciona en segon lloc del rànquing d’inversió a start-ups esportives.

La creació del Barcelona Sports Tech Hub, permetrà interconnectar diferents tipus d’actors, administracions, professionals, start-ups, pimes, multinacionals, on buscar sinèrgies per generar més oportunitats de negoci que enriqueixin el teixit productiu del sector, Alhora, tindrà efectes positius per a la ciutadania perquè generen negocis incrementant la necessitat de talent de les empreses i start-ups.

La primera incubadora d’start-ups “SportsTech” a Barcelona, estarà ubicada a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, una iniciativa  impulsada per B:SM i Barcelona Activa

L’Sport Tech és un dels sectors estratègics que es desenvolupen en el marc municipal del Barcelona Green Deal, que preveu la dinamització de l’economia, amb activitat diversa i de futur, que generarà llocs de treball de qualitat, inversions i més empreses a la ciutat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

ESPECTACULAR: Un cotxe s’estampa contra una marquesina al centre de Reus

Notícia següent

ATENCIÓ: La policia local de Palafrugell intervé 4 caixes amb prop d’un centenar de productes caducats d’un supermercat

Notícies relacionades