La T-Jove es podria ampliar fins als 30 anys

El pla de legislatura en infraestructures inclou completar el traspàs de Rodalies i gestionar-les "segons el model FGC"

El Govern aposta per ampliar la T-Jove fins als 30 anys, actualment limitada als 25. Aquesta és una de les mesures incloses en la llista d’actuacions en matèria d’infraestructures aprovades aquest dimarts pel consell executiu, i que també inclou reivindicacions històriques de la Generalitat com el traspàs de tots els aeroports, ports, transport ferroviari i xarxa viària de l’Estat a Catalunya.

El Govern vol “completar” aquesta legislatura el traspàs de Rodalies i gestionar-les “segons el model FGC”, i aposta per posar en marxa un servei d’alta velocitat que uneixi les capitals catalanes i els aeroports de Girona, El Prat i Reus.

També es preveu digitalitzar les infraestructures per “adaptar-les a les noves realitats” i el desplegament definitiu de la T-Mobilitat.

Pel que fa al transport en bus, el Govern vol completar el desplegament de la Xarxa Exprés.cat i crear la nova Xarxa BRCAT, de busos ràpids, per connectar les diverses xarxes de transport existents a les principals zones urbanes. A més, també es preveu “ampliar la xarxa de transport públic de tots els operadors ferroviaris” per aconseguir un augment de les freqüències i la millora de la intermodalitat.

En infraestructures concretes, el Govern vol veure enllestida aquesta legislatura la posada en marxa d’un servei de transport públic entre les dues terminals de l’aeroport i Barcelona, l’R-Aeroport, que preveu que operi FGC. També s’inclou en el pla el tramvia entre Cambrils i Vila-Seca, continuar els estudis per la seva prolongació fins a Tarragona i Reus, i la represa de les obres del tram central de l’L9 i L’10 del metro de Barcelona.

Altres projectes inclosos en el pla de legislatura són la unió de les xarxes del Vallès i el Llobregat de FGC amb les obres de perllongament de l’L8 entre Plaça Espanya i Gràcia, i la millora de la qualitat del servei de la xarxa Llobregat-Bages-Anoia. També s’han d’iniciar les obres d’integració urbana de la línia a Manresa i Igualada.

El Govern promourà l’estudi de la construcció de nous corredors ferroviaris en l’àmbit metropolità i estendrà els serveis de transport a demanda a les zones de baixa densitat de població.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Hospitalet inicia la retirada de plaques franquistes dels habitatges de protecció oficial

Notícia següent

Arranca la III Fira Animalista d’Andorra

Notícies relacionades