Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

La manca de maquinistes a Rodalies i Regionals es podria allargar fins al gener o febrer

Renfe assegura que el seu objectiu serà minimitzar l’afectació i que l’afluència de viatgers es reduirà els propers dies

La CGT ha avisat aquest divendres que la manca de maquinistes a Rodalies i Regionals es podria allargar fins al gener o febrer, mesos en què la seixantena de treballadors encara en formació es podran incorporar a la feina. El secretari d’Organització del sindicat, Miguel Huélamo, ha explicat en declaracions a l’ACN que la manca de personal s’ha agreujat després de cinc o sis anys de desvinculacions i jubilacions anticipades sense que la companyia anés reposant els seus substituts al mateix ritme. Els maquinistes que s’han d’incorporar ho faran amb uns mesos de retard després que la pandèmia obligués a interrompre la seva formació. D’altra banda, fonts de Renfe han assegurat que treballaran per minimitzar els efectes.

La xarxa de Rodalies ha afrontat una jornada més amb manca de maquinistes que obliga a eliminar algunes freqüències, tot i que fonts de la companyia han afirmat que el seu efecte ha estat menor aquest divendres pel confinament municipal i confia que també ho sigui en els pròxims dies. Primer aquest cap de setmana entre les restriccions de mobilitat i les obres del 4+4 i després amb l’inici del període de vacances de Nadal a partir de dilluns, quan es preveu quan reducció dels desplaçaments.

Huélamo afirma que mentre la formació dels nous maquinistes es va aturar, Renfe va seguir endavant amb el seu pla de jubilacions anticipades i lamenta que des del març la companyia no prengués cap mesura per evitar la situació actual.

Segons el líder sindical, a aquest context se li afegeix l’entrada en servei del túnel de la futura estació de La Sagrera. Els primers cops que els maquinistes passen per aquest punt ho fan acompanyats per companys seus que ja coneixen les característiques d’aquest nou tram i això els resta efectius en altres línies.

D’altra banda, Huélamo assenyala que els maquinistes de l’AVE que actualment no presten servei per la reducció de l’oferta no els poden ajudar perquè transcorregut un any queden deshabilitats i no poden tornar a Rodalies sense haver passat un nou curs de formació.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Figueres destina 4,6 MEUR als efectes de la pandèmia

Notícia següent

Demanen anul·lar els controls d’alcoholèmia pel risc de contagi a través dels etilòmetres

Notícies relacionades