Els autònoms podran sol·licitar l’ajut únic de 300 euros de l’Ajuntament de Barcelona a partir d’aquest dimecres

La subvenció es podrà demanar fins al 30 de setembre i s'atorgaran per ordre de presentació

Els autònoms que ja estiguin rebent la prestació extraordinària estatal per pèrdua d’ingressos o tancament per la covid-19 podran sol·licitar l’ajut únic de 300 euros anunciat per l’Ajuntament de Barcelona a partir d’aquest dimecres. El període d’inscripcions per rebre l’ajut municipal Autono+ Barcelona, que complementa la prestació estatal, restarà obert fins al 30 de setembre. S’hi podran acollir els treballadors en règim d’autònom que ja reben la prestació estatal per haver patit una davallada del 75% en els seus ingressos, o hagin tancat la seva activitat de forma forçada per la crisi de la covid-19. Aquests 300 euros arribaran a uns 16.500 beneficiaris, fins esgotar els 5 milions d’euros destinats per aquest programa excepcional.

La mesura, dissenyada des de l’Ajuntament de Barcelona, amb Barcelona Activa i la col·laboració de diferents agents socials i econòmics, vol garantir que barcelonins del col·lectiu autònom percebin el 100% de la base de cotització mínima, ja que amb la prestació extraordinària del govern espanyol RD8/2020, de 17 de març, i amb els 300 euros d’aquest ajut, podran percebre la base mínima de cotització.

A banda de tenir reconeguda la prestació estatal, s’haurà de comptar amb l’empadronament a la ciutat abans de la convocatòria i, a més, caldrà trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Barcelona, l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Seguretat Social.

El criteri per assignar les sol·licituds serà per ordre de presentació i s’assignaran mentre hi hagi partida pressupostària.

Entre les persones que poden demanar aquestes subvencions també hi ha els treballadors de societats mercantils, socis cooperativistes que s’hagin acollit al RETA, administradors de societats, autònoms dependents o amb vincle familiar amb propietaris de les empreses, a més dels empresaris individuals i freelance.

Segons el consistori, els ajuts es lliuraran “amb gran celeritat” i es treballa “per donar suport i injectar noves eines al teixit productiu en un moment clau”.

Entre les altres línies d’ajut que ja han començat aquest mes de maig hi ha l’acompanyament i orientació a empreses per aconseguir finançament, coordinat amb l’Oficina d’Atenció a les Empreses (OAE) de Barcelona Activa, que ja ha rebut una setantena de demandes d’empreses que cerquen finançament, i en alguns casos interessades en instruments d’aval bancari, o altres consultes per fer front la situació provocada per la covid-19.

També s’ha posat en marxa un nou servei jurídic per tal de renegociar temporalment contractes de lloguer de locals comercials i oficines, i en els casos que no es pugui assolir un acord, l’OAE amplia el seu servei de localització empresarial, amb la “relocalització” per tractar de donar continuïtat a activitats o negocis.

En aquest cas, unes 40 empreses han contactat amb aquest servei interessades en enfocar la negociació amb la propietat o per rebre ajuts econòmics directes. Per atendre aquesta demanda, l’equip tècnic de Barcelona Activa fa una primera anàlisi per informar sobre les característiques del servei i orientar sobre les possibilitats de negociació amb la propietat. Alguns d’aquests casos es deriven al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), que fa el servei de manera gratuïta.