Barcelona

El catàleg “Compra a Ciutat Vella” suma 48 establiments

La iniciativa va començar a l’estiu passat amb una primera edició digital del catàleg

El catàleg “Compra a Ciutat Vella” s’ha ampliat fins als 48 establiments participants. Aquest és un producte digital que mostra establiments representatius del talent local, sostenibles o amb voluntat d’impacte social, que es treballa des del Districte de Ciutat Vella i Barcelona Activa amb l’objectiu de fomentar la compra de proximitat.

Es tracta de donar difusió a iniciatives socioeconòmiques que són característiques per la seva singularitat, per això el catàleg agrupa diferents tipologies de comerços com ara botigues d’alimentació, sabateries, joieries, botigues de records fets a la ciutat, restaurants o llibreries, entre d’altres.

Per al tinent d’alcaldia i regidor del Districte de Ciutat Vella, Albert Batlle, aquesta és una iniciativa per dinamitzar el comerç propi de Ciutat Vella i posar en valor el talent local: “Actuem per donar a conèixer comerços singulars de Ciutat Vella amb l’objectiu que la ciutadania d’aquí i de tot arreu, i especialment les persones que ens visiten, a través dels guies turístics o del personal dels hotels, puguin conèixer el teixit comercial que a vegades pot quedar eclipsat entre l’oferta més monotemàtica i lluny de l’originalitat”. “Apostem per una col·laboració públic-privada a nivell local, perquè l’impacte del turisme pugui positivitzar-se en el retorn cap al comerç pròxim i que aposta pel territori”, ha assenyalat Batlle.

El catàleg es pot consultar on line i també es difon amb QR informatius a 97 establiments hotelers, que s’han anat incorporant al programa des de l’inici, a l’estiu passat. En aquesta fase ja més avançada, també s’exhibeix a les 5 oficines turístiques ubicades al districte, i durant els mesos previs a l’estiu també s’ha donat a conèixer als professionals a través de rutes organitzades des del Consistori amb informadors i guies turístics.

La iniciativa va començar a l’estiu passat amb una primera edició digital del catàleg, que està obert a la participació del comerç de proximitat. Es treballa per ampliar-ne el nombre de comerços, establiments i hotels col·laboradors i millorar l’accessibilitat i usabilitat.

Per adherir-se al catàleg “Compra a Ciutat Vella”, els establiments han de complir com a requisits:

  • Arrelament territorial: el projecte s’ha de desenvolupar a Ciutat Vella i ha de tenir una ubicació física al territori.
  • Impacte ambiental: les iniciatives han d’incorporar criteris ecològics o de sostenibilitat.
  • Impacte social: l’activitat ha de revertir positivament en la realitat social del territori.
  • Producte singular: característiques úniques que el distingeixen d’entre la resta per la seva singularitat o artesania.
Ismael Redacció Lobo

Missatges recents

Alerta taronja a Andorra per temps violent

El Departament de Protecció Civil i Gestió d’Emergències ha activat una prealerta per fenòmens violents després que el Servei Meteorològic…

2 minuts fa

Destrossen una escultura emblemàtica de Badalona: “hauria de viure a la selva”

L'alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, ha compartit aquest matí les imatges de l'emblemàtic banc amb l'escultura del mico d'Anís…

14 minuts fa

Mor un nen de quatre anys ofegat en una piscina familiar

Matí tràgic a Màlaga per la mort d'un nen de quatre anys que s'ha ofegat en una piscina familiar. Al…

50 minuts fa

Un incendi obliga a confinar un barri de Sant Boi de Llobregat

Un incendi en un solar del carrer Àlaba de Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat) ha obligat a confinar el…

1 hora fa

L’arrossada popular d’Andorra la Vella és un èxit amb més de 500 tiquets venuts

El comú d'Andorra la Vella ja ha venut 500 tiquets per l'arrossada popular de la festa del poble. La previsió…

1 hora fa

La consellera Romero celebra les condicions per autoritzar l’opa del BBVA al Banc Sabadell

La consellera d'Economia i Finances, Alícia Romero, ha celebrat aquest dimarts les condicions que el govern espanyol ha posat per…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.