L’Oficina d’Atenció a les Empreses de Barcelona Activa posarà a disposició dels comerciants i entitats una eina perquè puguin fer un primer diagnòstic de quin és el seu nivell de maduresa digital i sobre l’itinerari que hauran de seguir cada un per avançar. A partir d’aquí s’estudiarà cada cas i es proposarà a cada establiment és un model pautat de formació, suport tècnic i econòmic per acompanyar-los.
Per avançar en aquest procés, es crearà un nou catàleg de formacions que podran ser presencials, semipresencials o totalment en línia i respondran a cinc nivells de maduresa de cada un dels comerços. La formació està pensada per ser molt pràctica, de manera que en acabar-la els establiments hagin fet un pas més en la seva digitalització i tinguin un web, un perfil a les xarxes socials o un pla de màrqueting digital, per exemple.
La compra en establiments físics convencionals continua sent predominant entre els consumidors barcelonins, tot i que els canvis dels darrers anys han donat lloc a l’aparició d’un nou perfil de consumidor que compra tant en botigues físiques com en botigues de venda en línia i es comunica directament amb els establiments i amb altres consumidors.
El perfil del veí barceloní que compra en línia és home, i predominantment jove. Tot i que en el 58,4% dels casos, la compra en línia és ocasional, s’observa una tendència a augmentar la freqüència d’aquestes compres per Internet.
Paral·lelament, segons l’Estudi de Maduresa Digital del Comerç presentat a principis de 2017, el 62,75% dels comerços analitzats disposen d’un web publicat a Internet, però només el 42,86% realitza actualització de continguts regularment. Tan sols un 7,71% dels comerços analitzats presentaven un nivell de maduresa digital avançat i una proposta omnicanal als seus consumidors.
També s’habilitarà un web on es recollirà la informació i eines que es vagin desenvolupant en el marc del programa: eina per al diagnòstic de la maduresa digital, catàleg i agenda de formació, catàleg d’ajuts, secció de notícies, agenda d’esdeveniments, catàleg d’aplicacions per al comerç, casos d’èxit, radar tecnològic o sol·licitud de cita amb l’Oficina de Transformació Digital.