La cadena de supermercats Dia preveu obrir en els propers dos anys 110 noves franquícies a Catalunya i a les Illes Balears, segons han explicat aquest dimecres la directora regional de Franquícies, Manoli Peña, i el director regional de Catalunya, Fernando Pérez Oteiza. D’aquestes, la meitat (55) seran a la demarcació de Barcelona, 20 a la de Girona, 15 a la de Tarragona, 10 a les de Lleida i 10 més repartides entre les Illes Balears. Segons Pérez Oteiza, en les darreres setmanes i mesos l’empresa ha rebut interès de persones en fer-se càrrec d’una de les franquícies ja que veuen el sector agroalimentari “segur” en el futur.
Actualment, Dia té 400 botigues repartides per Catalunya, de les quals 205 són franquícies.
Per al model de franquícies, la companyia ha introduït alguns canvis respecte models anteriors, com per exemple el pagament de la mercaderia amb la possibilitat per finançar-lo al 50%. Abans, el franquiciat el pagava el rebre-la i ara la pagarà quan ja l’hagi venut amb l’objectiu de garantir la tresoreria del negoci. Una altra de les novetats és que DIA introdueix incentius per venda i acompanyarà els franquiciats per assessorar-los en la gestió del negoci, entre d’altres.
Els responsables de l’empresa han assenyalat en una roda de premsa telemàtica que busquen un perfil de persona emprenedora que potser està en una fase de reorientar al seva vida professional, vulgui tenir el seu propi negoci i que aquest sigui “segur, fiable i rendible”, a més de tenir una vinculació molt estreta amb el mercat local, tant a nivell de barri com de municipi. Segons Pérez Oteiza, les 250 franquícies actuals a Catalunya –a càrrec de 120 franquiciats- generen 1.100 llocs de treball directes a Catalunya a més d’altres indirectes, com els relacionats amb la logística, les operacions o el manteniment, entre d’altres.
D’altra banda, Peña ha comentat que per a l’empresa les noves franquícies no suposaran pràcticament inversió econòmica perquè alguns d’aquests negocis ja estan operatius i només caldrà fer un canvi d’imatge de l’establiment que per exemple incorpori noves seccions i productes frescos per adaptar-se als nous hàbits dels clients.
Pérez Oteiza ha dit que la companyia es troba en revisió de la seva estratègia aquest 2020, tot i que va quedar parcialment aturada per la irrupció de la pandèmia al març i abril, seguit d’un “estiu molt complicat” per la davallada del turisme estatal i internacional. Per tot això, els directius han evitat donar xifres de previsions de facturació perquè a l’espera de tancar l’exercici encara depèn de “molts factors”. Durant el confinament, la companyia va servir més d’un milió de compres fetes per Internet a Catalunya, segons ha detallat la directora regional de Franquícies.
El conseller de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, Albert Dalmau, ha visitat aquest matí el cor del Districte…
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Ajuntament del Prat de Llobregat han presentat l’arribada del Bicibox a l’interior de dues…
La Nit de Llegendes se celebrarà enguany el divendres 20 de juny, i el recorregut començarà a les nou del…
L’Ajuntament de Cunit ha presentat aquest dimecres a la tarda la nova urbanització a l’entorn del recent inaugurat supermercat Bon…
Ahir a la tarda, un camioner va ser enxampat pels Mossos d'Esquadra a l'AP-7 multiplicant per deu la taxa d'alcoholèmia…
Un jove de 22 anys ha estat detingut pels Mossos d'Esquadra acusat d'agredir un taxista a l'Eixample de Barcelona, segons…
Esta web utiliza cookies.