El MACBA obrirà gratuïtament tots els dissabtes a la tarda

Es podrà visitar de franc gràcies a un acord de patrocini amb la marca japonesa de roba Uniqlo

0
488
 El Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) obrirà gratuïtament cada dissabte de les quatre de la tarda a les vuit del vespre gràcies a un acord de patrocini amb la marca japonesa de roba Uniqlo. La col·laboració permetrà visitar de franc tant a les exposicions temporals com a totes les activitats que es duen a terme en aquest horari. A més, els assistents podran gaudir del programa ‘Parlem de’, que cada dissabte oferirà col·loquis i xerrades inèdites per a la divulgació de l’art i la cultura. Segons un comunicat del MACBA difós aquest divendres, amb aquest acord es vol “afavorir l’accessibilitat del seu programa a unes audiències àmplies i diverses i, especialment, facilitar l’entrada al museu al públic local”.
El programa ‘Parlem de’ arrencarà el 24 de març amb la interpretació de l’obra ‘Enfocar a l’infinit’ de l’artista nord-americana Rosemarie Castoro per part del ballarí i coreògraf Carmelo Salazar. Dins d’aquest cicle també destaquen les ponències i col·loquis que oferiran artistes com Francesc Torres, Domènec o Oscar Masotta.

Addicionalment, l’últim dissabte de cada mes, UNIQLO i MACBA organitzaran propostes artístiques innovadores en diferents formats com tallers familiars, concerts, performances o espectacles de dansa. El primer d’aquests esdeveniments tindrà lloc el 28 d’abril amb el concert de música experimental del polifacètic artista britànic Luke Fowler, seleccionat per al prestigiós Premi Turner 2012. Més endavant, el 26 de maig, el museu acollirà l’actuació de la banda de pop mallorquina Papa Topo.

El director d’operacions d’UNIQLO Espanya, Kohsuke ‘Koh’ Kobayashi, ha explicat que estan “orgullosos de presentar aquest acord amb un museu de la talla del MACBA” perquè la seva marca està “estretament compromesa la vida local la ciutat de Barcelona”. “Amb aquesta col·laboració, UNIQLO espera democratitzar l’art facilitant a quanta més gent possible l’accés a l’art”, ha afirmat.

Mitjançant aquest acord, la marca nipona tindrà l’oportunitat d’interactuar d’una manera més propera amb els veïns de la ciutat de Barcelona, facilitant el seu accés a l’art contemporani, cosa que la companyia ja ha fomentat anteriorment amb la seva col·laboració amb museus i institucions de gran referència a nivell mundial com el MoMA (Museum of Modern Arts) de Nova York o la galeria Tate Modern de Londres.

Connexió amb nous públics i audiències

Per al MACBA es tracta d’una oportunitat de connectar amb nous públics i audiències. De fet, el director del museu, Ferran Barenblit, ha definit “la cultura com un bé de primera necessitat”. “Més enllà de la nostra vocació internacional, la nostra prioritat són els usuaris de proximitat, ells són els veritables ambaixadors del nostre projecte”, ha conclòs.

FER UN COMENTARI