Barcelona ofereix 100.000 bonus consum més

L'Ajuntament destaca "l'èxit" que suposa esgotar els 280.000 vals de 10 euros per impulsar el comerç

L’Ajuntament de Barcelona oferirà 100.000 bonus consum més després de l'”èxit” de la campanya d’impuls al comerç i que s’esgotessin els 280.000 vals emesos abans de les festes de Nadal. El consistori invertirà 1 milió d’euros més, que se sumaran als 3 milions de la primera partida. Aquests nous bonus es podran començar a descarregar a partir del 20 de desembre i s’hauran de fer servir abans del 2022. “Aquesta campanya ha anat sola”, ha dit el primer tinent d’alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, que ha agraït als 1.700 establiments que s’hi ha adherit. Fins ara, s’han utilitzat 217.255 vals i hi ha 62.335 bonus més reservats, en el que els comerciants han valorat com “la millor campanya que s’ha fet en els últims anys”.

Així ho ha afirmat el president de Barcelona Comerç, Salva Vendrell, en una roda de premsa conjunta amb els representants del govern municipal. “Quan vam començat no sabríem si el 31 de desembre hauríem acabat els bons i ens feia por però en poc més de 5 o 6 setmanes ho hem esgotat i una dotació d’un milió d’euros més és fantàstica”, ha celebrat. Vendrell ha pronosticat que aquesta inversió “es tornarà esgotar” en poc temps.

Aquesta iniciativa la impulsa l’Ajuntament de Barcelona conjuntament les organitzacions de comerciants i forma part de l’acord pressupostari amb ERC.

Les persones interessades han d’accedir al BCNMarket – la botiga online de la ciutat de Barcelona- per reservar directament el bonus i descarregar-lo. Aquests bonus tenen un valor de 20 euros, dels quals la persona beneficiària només en paga 10 euros i els 10 restants els aporta l’Ajuntament de Barcelona. Amb el document i una identificació personal, es desplacen a qualsevol establiment adherit a la iniciativa per adquirir el producte o servei que desitgi i utilitzar el val.

Només es pot fer servir un val per compra i el termini de bescanvi és de 15 dies, un cop transcorregut aquest temps caduca. Les persones consumidores poden ser titulars de tres bonus. Fins que s’incorpori la nova remesa, cada mitjanit s’alliberen els Bonus Consum que han caducat sense fer-ne ús.

Totes aquelles persones que encara comptin amb bonus pendents de fer servir poden dirigir-se de manera presencial a qualsevol dels establiments que formin part de la iniciativa per tal d’adquirir el producte o servei que desitgin.

El projecte es va posar en marxa el passat 18 d’octubre amb la intenció d’incentivar el consum local de productes, serveis i restauració durés totes les festes de Nadal. Ara, l’Ajuntament estudia poder-la ampliar en el proper exercici, sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària. “Si tenim diners en posarem”, ha dit

En aquest sentit, el dirigent socialista ha assegurat que el consistori ha invertit 6 milions d’euros en els bonus i en les llums de Nadal a Barcelona per animar el consum i ha enviat un missatge a les administracions, a qui ha demanat que “posin de la seva part”. En concret, ha assenyalat a la Generalitat a qui ha retret que només inverteixi 800.000 euros per donar suport als centers històrics de les ciutats de tot Catalunya.

Collboni ha explicat que “l’objectiu últim de la campanya” és potenciar la plataforma BCNMarket, que també es va obrir a les persones consumidores el passat 18 d’octubre i ja compta amb prop de 4.200 botigues adherides. Aquesta plataforma, que “creix a velocitat de vertigen” busca potenciar la presència del comerç de proximitat a la xarxa, mitjançant la digitalització poder “fer el combat a alta mar” amb les grans plataformes de comerç online, ha dit el primer tinent d’alcaldia.