Mentre la plataforma complimentava els requisits tècnics necessaris exigits per a la tarifa 3, que l’IMET ha acceptat aquesta setmana, l’Institut també li va demanar que certifiqués les obligacions fiscals, laborals i en matèria de protecció de dades. Aquesta documentació és la que encara està analitzant l’IMET, tot i que Uber “pot exercir la seva activitat com a empresa de mediació”, aclareixen fonts de l’Institut Metropolità del Taxi a l’ACN.
Uber va tornar a Barcelona a mitjans de març però com a servei de taxi i no com a VTC, que va deixar d’oferir a principis del 2019 quan va entrar en vigor el decret de la Generalitat que obligava a una precontractació del servei, entre d’altres requisits.
Pocs dies després de la seva polèmica tornada, l’empresa de mobilitat va assegurar que es comprometia a fer arribar “tota la documentació requerida” a l’Institut Metropolità del Taxi (IMET). A més, va defensar va defensar que el servei que dona és “legal” i va reclamar “un tracte just” per part de les autoritats. Uber sostenia que el decret 314/2016 de la Generalitat “estableix clarament que per operar un servei amb taxímetre a Barcelona cal una notificació prèvia, i no una autorització de l’AMB” i va denunciar una campanya d'”intimidació” per part dels taxistes.
L’IMET va advertir als taxistes que treballessin a través de l’aplicació d’Uber i no ofereissin la T3 se’ls obriria un expedient, que podia derivar en una sanció amb multes d’entre 251 i 1.250 euros.
Un cop confirmat que l’aplicació pot operar a Barcelona, Élite Taxi ha informat que seguiran fent “treball de pedagogia” entre els taxistes perquè no s’uneixin a Uber i que exigiran la identificació externa d’aquells que acceptin treballar amb la multinacional. L’associació alerta, però, que podrien prendre represàlies contra ells “per no tenir principis morals amb els seus companys”.
Acusen Cabify d’incomplir el decret de la Generalitat
En el comunicat, Élite Taxi també aprofita per carregar contra Cabify, que sí va tornar a Barcelona com a operador VTC i acceptant la normativa de la Generalitat. No obstant això, els taxistes creuen que se li “està donant carta blanca” per tenir activada la geolocalització o esperar clients a la via pública, dues accions que no permet el decret del Govern. “Queda clar que les VTC no són una prioritat per a la Guàrdia urbana ni els Mossos i queda clar que la llei no és igual per a tots”, lamenten els taxistes.
Amb tot, també carreguen contra l’IMET per “posar-se de perfil” a l’hora d’imposar sancions en aspectes perjudicials per al sector i han avisat que “la paciència té un límit”.
La cuina del PFI-PTT de l’Institut d’Altafulla, que s’ubica a les dependències de l’Esplai de la Gent Gran al carrer…
Golf Costa Daurada ja ha obert les inscripcions a l'Stage d'Estiu 2025, una proposta esportiva i de lleure que s'ha…
Un accident a l’AP-7 a l’altura de Martorell en sentit Tarragona està provocant aquest vespre retencions importants a la via.…
Valls serà de nou la seu central de la Ruta Sense Límits Road 2025, un esdeveniment moto turístic i no competitiu…
La ciutat de Tarragona comptarà ben aviat amb un nou establiment dels supermercats Condis, el quart a la ciutat. El…
Fa escassos moments, acaba de finalitzar la presentació oficial de la Festa Major de Sant Anna 2025 del Vendrell, un…
Esta web utiliza cookies.