Actualment, ja es registren més tràmits en línia a la seva electrònica de l’Ajuntament de Parets que visites presencials a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). És una de les dades que s’extreuen de la Memòria de Gestió de l’any 2024 que ha elaborat l’OAC. El consistori disposa de quasi 150 tràmits que poden realitzar a la Seu Electrònica.
El seu ús creixent entre els veïns i veïnes suposa que, avui dia, ja hi hagi més tràmits que es realitzen telemàticament que no pas presencialment. Dels 28.228 registres d’entrada que es van realitzar l’any 2024, 18.689 van fer-se en format electrònic i 9.539, de forma presencial. Això suposa, aproximadament, dos terços de tràmits electrònics per 1/3 presencial. De la mateixa manera, cada vegada més, l’Ajuntament envia documentació de forma electrònica als ciutadans o altres administracions públiques. Aquest registre de sortides electròniques suposa ja un 65% del total.
Una altra dada que constata la Memòria de l’OAC és el resultat de l’enquesta realitzada durant el 2024 per avaluar la satisfacció dels ciutadans amb el servei. En aquest sentit, destaca que el 62% de les persones ateses valoren l’atenció rebuda amb un excel·lent. “Estic molt i orgullosa per la valoració obtinguda per la ciutadania i això és la conseqüència de tenir un format personal i bolcat en donar un bon servei. Agraeixo profundament la professionalitat del responsable del servei com de totes les persones que ho fan possible”, assenyala la regidora d’Atenció Ciutadana, Paola Gratacós.
La Memòria de Gestió indica que l’OAC va atendre l’any passat un total de 9.180 visites, que han derivat en 10.049 tramitacions, que han tingut un temps mitjà de tramitació de 9 minuts. Els tràmits presencials més sol·licitats tenen a veure amb el Padró d’Habitants, amb un 25% del total. Aquests són, per exemple, sol·licituds de volants, certificats, altes, canvis de residència o modificacions de dades personals, entre altres. Els següents tràmits més demanats són la sol·licitud del certificat digital idCAT, amb 1.418 certificats tramitats durant l’any 2024, entre emissions i revocacions, i l’entrega de targeta de bus gratuïta, amb un total de 4.441 targetes lliurades.
En la Memòria de Gestió, es destaca també la quantitat de tràmits que es realitzen com a finestreta única, és a dir, els documents que l’Ajuntament envia per part dels ciutadans a altres administracions públiques, ja que l’Oficina d’Atenció Ciutadana és una oficina integrada. En total, s’han produït 500 gestions d’aquest tipus, que estalvien desplaçaments i temps als paretans i paretans.
El diputat dels Comuns Fèlix Alonso ha registrat unes preguntes al Govern després de conèixer el cas d’un ciutadà de…
Imagina, només per un dia, ficar-te en la pell d'una dona que pateix càncer de ronyó i que viu en…
El Tribunal Suprem ha deixat sense efecte l’última condemna que encara pesava sobre Ahmed Tommouhi, un ciutadà que va passar…
En Comú Podem Tarragona sol·licita explicacions detallades respecte a l’actuació de la Guàrdia Urbana que, el diumenge 5 de maig…
L’Ajuntament de Salou ha posat en marxa aquesta setmana un nou servei descentralitzat, en col·laboració amb la Policia Nacional, que permet a…
El govern espanyol ha aprovat aquest dimarts el projecte de llei per reduir la jornada laboral de 40 a 37,5…
Esta web utiliza cookies.