La Ciutat de Barcelona

L’Ajuntament de Molins de Rei dona resposta a queixes i suggeriments

El Síndic de Greuges de Catalunya renova el suport a Molins de Rei per quatre anys més a través d’un nou conveni

Avui, 25 de juliol, abans del Ple ordinari de juliol, ha tingut lloc el Ple extraordinari del Síndic de Greuges de Catalunya, on s’ha donat compte de l’informe anual de la síndica de greuges amb relació a les actuacions que ha dut a terme a Molins de Rei l’any 2023 i també de la Memòria del Projecte de Queixes, Suggeriments, Peticions i Agraïments del mateix any.

Segons recull l’informe, l’any passat l’Ajuntament de Molins de Rei va tramitar 8 reclamacions traslladades per la institució del Síndic de Greuges, totes elles respostes durant l’any, el que representa un descens respecte als anys anteriors. Així mateix, es van tancar definitivament 9 expedients. Totes les queixes estaven relacionades amb les polítiques territorials (medi ambient, mobilitat i transports).

Pel que fa al termini de resposta de l’Ajuntament al Síndic, ha augmentat lleugerament respecte al 2022.

En total, la institució del Síndic de Greuges va dur a terme 83 actuacions a Molins de Rei durant l’any 2023 -38 queixes i 45 consultes, provinents de 67 persones diferents-, xifra inferior a la de l’any anterior, on varen ser un total de 95 actuacions -43 queixes i 52 consultes-.

Cal recordar que l’ajuntament només rep del Síndic aquelles reclamacions que són de competència municipal, ja que la institució pot rebre queixes pertanyents a altres administracions i també aquelles referents a empreses privades que presten serveis d’interès públic, com ara el subministrament d’electricitat, telefonia, aigua i gas o el servei postal.

Les xifres del 2023 de la memòria del Projecte de Queixes, Suggeriments, Peticions i Agraïments de l’Ajuntament de Molins de Rei indiquen que el nombre total d’actuacions va baixar lleugerament respecte a l’any anterior. En total, el 2023, va haver-hi 704 entrades, 62 menys que l’any 2022. Els resultats són positius, ja que s’han respost la totalitat de les queixes presentades tot i que el temps de resposta ha augmentat fins als 66 dies.

Respecte al canal d’entrada escollit per la ciutadania per comunicar-se amb l’Ajuntament, cal destacar que les instàncies electròniques continuen tenint tot el protagonisme, seguit de les comunicacions a través de l’espai “Preguntes a l’alcalde” de Ràdio Molins de Rei

En últim lloc, cal destacar que l’Ajuntament de Molins de Rei i el Síndic de Greuges han signat recentment un nou conveni per continuar col·laborant els pròxims quatre anys.

Melissa Redacció Grua

Missatges recents

Els grans hospitals de Catalunya recuperen l’energia elèctrica

En aquests moments, els hospitals de Catalunya recuperen paulatinament l'energia elèctrica a tot el territori. Els grans hospitals han recuperat…

2 hores fa

Gran part de Tarragona recupera l’electricitat després d’una jornada caòtica

Poc després de les 20 hores, gran part dels residents de Tarragona han recuperat l'electricitat a les seves cases. Aquest…

2 hores fa

Alguns aeroports ampliaran els seus horaris per realitzar els vols reprogramats

Aena recalca que els aeroports han estat operatius durant tota la jornada gràcies als sistemes elèctrics de contingència -tot i…

3 hores fa

La Generalitat confia a començar el dimarts “amb normalitat”

Salvador Illa espera recuperar "totalment" el subministrament elèctric al conjunt de Catalunya "en les pròximes hores". Fins aquest vespre s'ha…

3 hores fa

Barcelona obrirà tres poliesportius per allotjar a les persones que no poden tornar a casa

L’Ajuntament de Barcelona habilitarà, com a mínim, tres poliesportius per aquelles persones que hagin de quedar-se a la ciutat per…

3 hores fa

Catalunya comença a recuperar la normalitat després de la caiguda elèctrica

L'apagada generalitzada continua afectant milers de persones, però a partir de les 17 hores part del territori català ha recuperat…

6 hores fa

Esta web utiliza cookies.