Les obres del tram central de la línia 9 de metro, que ha de connectar La Sagrera amb Zona Universitària, s’han reprès dimecres després de més d’una dècada anys aturades. La tuneladora s’ha tornat a activar per perforar el subsòl entre les estacions de Manel Girona i Lesseps, el tram de poc més de quatre quilòmetres que encara quedava pendent de construir.
Segons el Govern, la previsió és que l’estiu del 2023 hagi arribat a Mandri, i que de cara el desembre del 2024 hagi fet tot el recorregut fins Lesseps. La Generalitat invertirà 926 milions d’euros en aquest tram i preveu que les obres del túnel finalitzin el 2027. Pel vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, aquests treballs són “l’obra més important dels últims 20 anys” a Catalunya.
Un cop acabada la feina de la tuneladora es faran les instal·lacions de vies i serveis, per després anar posant en marxa estacions “progressivament” a partir del 2027.