Els creadors de contingut participaran en diverses degustacions de productes del territori | FOTO: Domènec Fernández / Diputació de Barcelona
10 influencers recorreran aquest cap de setmana les comarques de Barcelona per difondre l’oferta enogastronòmica del territori. Cadascun dels creadors de contingut, especialitzats en turisme gastronòmic i enoturisme, recorrerà una comarca (l’Anoia, el Bages, el Baix Llobregat, el Garraf, el Maresme, el Moianès, Osona amb el Lluçanès, el Penedès, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental) i explicarà la seva experiència a Instagram, en una acció impulsada per la Diputació de Barcelona.
Del 16 al 18 de maig, la instagramer Maite Escribà de @topcatalanrestaurants visitarà el Maresme; Jordi Pey de @cuinateca descobrirà el Bages; Josep Lluís Penadès @undeliciosomundo tastarà els sabors del Garraf; Núria Domènech @foodietourbcn farà ruta per Osona; Stefi i Andreu, la parella darrere de @inandoutbarcelona, s’endinsarà en el Moianès; Olivia Rubert, d’@olixfood, degustarà l’oferta de l’Anoia; Ariadna Rodrigo de @foodyingbcn recorrerà el Vallès Oriental; Sònia Carmona, de @sonialafoodlovers visitarà el Penedès; Laura Zurriaga @croquetadexocolata farà ruta pel Vallès Occidental; i la Laura de @taulaperdos_ gaudiran del Baix Llobregat.
El tret de sortida del viatge serà una trobada aquest divendres a la tarda al Time Out Market, on la cuinera Ada Parellada els donarà la benvinguda; des d’allà cadascun dels creadors de continguts sortirà cap a la comarca assignada, per on faran ruta tot el cap de setmana.
En els dies vinents, aniran explicant la seva experiència als seus perfils d’Instagram. L’objectiu d’aquesta acció, impulsada per la Diputació de Barcelona sota la marca turística Barcelona és molt més, és difondre l’oferta enogastronòmica de les comarques de Barcelona i potenciar l’interès pel turisme gastronòmic de proximitat, aprofitant que Catalunya aquest any és Regió Mundial de la Gastronomia.
Maite Escribà, la creadora de contingut del compte d’Instagram @topcatalanrestaurants farà ruta pel Maresme. El seu pla del cap de setmana inclou àpats a establiments de la comarca com el Restaurant Ambiente (Sant Vicenç de Montalt), el Sardineta Bistrot de Yolanda Majó (Arenys de Mar) o el restaurant Can Balcells, d’Alella; visites a productors com la granja i formatgeria Can Xicoy i la plantació de maduixes Can Marpons, d’Arenys de Munt; o una visita a “El moll” d’Areny.
A més, la influencer visitarà cites gastronòmiques de la comarca com ara la fira Firatast a Calella, o la Fira Kilòmetre AdM d’Arenys de Munt, on podrà gaudir d’un tast sensorial de maduixes d’Arenys de Munt i productes de la terra. Els vins de la DO Alella també estaran presents en l’agenda, amb un tast al Centre enoturístic i arqueològic de Vallmora (Teià).
Jordi Pey de @cuinateca descobrirà el Bages: des de la masia Ca la Julita, a la Ruta del vi DO Pla de Bages, l’instagramer descobrirà la cara nord de Montserrat i la seva gastronomia, amb establiments com Can Ferreroles Nou (Castellbell i el Vilar), Cal Miliu (Rajadell) o La Barca de Monistrol de Montserrat; farà una ruta a peu pel Romànic montserratí visitant la Formatgeria Cal Pujolet, tastarà els vins DO Bages al celler Collbaix i viurà una experiència gastronòmica a la Granja Masiets i Perich.
L’autor del compte @undeliciosomundo, Josep Lluís Penadès, tastarà els sabors del Garraf. Penadès farà àpats a establiments com l’Hotel Atenea Park, La Singular o La Daurada, tots tres a Vilanova i la Geltrú, o la Taverna la Nova Premsa, a Sant Pere de Ribes. L’agenda inclou també el Centre d’Interpretació de la Malvasia (CIM), a Sitges, que posa en valor aquesta varietat de raïm tan arrelada a Catalunya; una visita al nucli antic d’Olivella i al celler Puigbatet; l’Espai Far de Vilanova i la Geltrú, o el centre d’interpretació dels Americanos de Sant Pere de Ribes.
La instagramer Núria Domènech de @foodietourbcn gaudirà d’un intens cap de setmana a Osona i el Lluçanès que arrencarà a l’Hotel Uproom de Vic: farà una visita guiada per la ciutat, amb el seu mercat setmanal tradicional a la plaça Major, el recorregut pel centre històric, al Vicpuntzero i al Museu d’Art de Vic, un taller de fer fuets a Ca la Teresona i un dinar al retaurant La Competència.
Després, descobrirà el Parc Natural del Montseny i el seu producte estrella, la castanya, amb una visita a la Castanya de Viladrau, als boscos de castanyers i al Centre de la Castanya. El diumenge recorrerà al Lluçanès la Ruta del Pa, una ruta turística agroalimentària que permet conèixer el camí del blat forment (una varietat de blat autòcton de la comarca) del camp a la taula, amb visites a Mas Terricabras (Oristà) i al Forns de pa Cal Pujals (Sant Boi de Lluçanès), a més d’un àpat al restaurant ca la Cinta de Sant Agustí de Lluçanès.
Stefi i Andreu, els autors del compte @inandoutbarcelona, recorreran el Moianès, on gaudiran d’establiments com Cal Sabata i Ca La Tona, a L’Estany; Cal Forner, a Castellcir; la Fonda Safaja, a Sant Quirze; l’Hotel Urbisol, entre Moià i Calders, o El Floriac, a Collsuspina. La parella també coneixerà de primera mà explotacions de la comarca com Mas Valldosana, que produeix vedella ecològica a Castellterçol; o la granja de cabres lleteres i formatgeria Alpines Les Feixes, a Moià. La Mina i el monestir de L’Estany, o l’agrobotiga Vermut Magadins Vell, de Moià, seran altres de les visites del cap de setmana.
Olivia Rubert, d’@olixfood, degustarà l’oferta de l’Anoia a través d’establiments com els restaurants Somiatruites i el Kubb, a Igualada; el NEAN de Capellades o Cal Noio, al Bruc; tastarà els vins del Celler Pla de Morei, a La Torre de Claramunt, i els olis de la Masia Can Farrés del Bruc. A més, descobrirà una de les cites de la temporada a la comarca: la Fira de la Margarida, a Santa Margarida de Montbui.
Al Vallès Oriental, l’Ariadna Rodrigo de @foodyingbcn visitarà un clàssic de la comarca, Sant Miquel del Fai, i recorrerà establiments com l’Hotel Molí de la Torre (Bigues i Riells del Fai), Can Tastet (San Feliu de Codines) o el restaurant cooperatiu Cafè del Centre (Caldes de Montbui). Tastarà els olis de Mas Curró (Caldes de Montbui), alguns d’ells premiats entre els Millors Olis d’Oliva Verge Extra de Catalunya 2024-2025, i catarà els vermuts i els vins DO Alella del Celler de Can Roda a Santa Maria de Martorelles.
A la comarca veïna, Vallès Occidental, la Laura Zurriaga @croquetadexocolata combinarà visites urbanes i rurals. Així, gaudirà d’establiments terrassencs com l’Hotel Petit Luxe, els restaurants El cel de les oques i 73 finestres, o El Forn del Progrés on descobrirà dolços més característics de la ciutat com el pastisset Dakar o el Cardinal; o el restaurant Cal Pupinet (Castellbisbal). Pel que fa als espais naturals de la comarca, la instagramer visitarà la formatgeria La Frasera, al bell mig del Parc Natural de Sant Llorenç del munt i l’Obac, amb alguns formatges guardonats amb els World Cheese Awards el 2024, i farà un tast al Celler l’Olivera-Can Calopa, a Collserola.
L’enoturisme serà també el gran protagonista de la ruta que farà pel Penedès la Sònia Carmona @sonialafoodlovers. Entre els seus plans del cap de setmana figuren la visita al VINSEUM de Vilafranca, una activitat sensorial a Vins El Cep (Sant Sadurní d’Anoia) o un taller de ceràmica entre vinyes i tast de caves a Cellers Carol Vallès (Subirats). Tampoc faltaran àpats i tastos a establiments com el celler Castelo de Pedregosa, Mas Grimosach (Sant Pau d’Ordal), la Celleteca Cal Bayó (Santa Margarida i els Monjos) o El celler de Torrelavit.
La Laura de @taulaperdos_ gaudirà del Baix Llobregat, amb àpats a establiments com Can Rafel (Cervelló), El Racó (Sant Climent de Llobregat), Cal Mingo (Viladecans) o Masia Ca n’Estella (Sant Esteve Sesrovires); visitaran els cirerers i fruiters de Pla de l’Alsina (Begues) i aprendran sobre els productes locals amb una visita guiada a SIGEA. A més, tindran l’oportunitat de conèixer de primera mà la Fira de Sant Isidre, una de les tradicions més arrelades de Viladecans, i visitar el Museu de l’Oli de Collbató i Ruta de l’Oli.
Els continguts generats pels 10 influencers serviran per inspirar i informar els potencials visitants de les comarques de Barcelona, destacant els principals esdeveniments i experiències gastronòmiques vinculades als productes locals, els vins i caves de les DO barcelonines. Alhora, l’acció vol visibilitzar l’oferta de turisme gastronòmic sostenible de la província, posar en valor els productes de temporada i la gastronomia de proximitat i incrementar el coneixement de les diferents DO vinícoles i els esdeveniments enogastronòmics de cada comarca.
Aquest projecte de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Promoure el creixement econòmic” i número 12 “Producció i consum responsables”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.
L'Enre9, el Festival d'Arts en Viu del Barri 09 de Lleida, va arrencar ahir dijous la quarta edició d'aquest festival…
Els Mossos d'Esquadra van detenir el 6 de maig a l'Hospitalet i Cornellà de Llobregat dos homes i una dona,…
La Universitat de Girona (UdG) ha fet un pas endavant per donar resposta a un dèficit territorial de professionals del…
L'Ajuntament de Sant Boi i el Gremi del Motor de Barcelona han presentat a la Fira Automobile Barcelona 2025 la…
L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, i la consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, s’han reunit aquest dijous a l’Ajuntament…
El Petit de Cal Eril actuarà aquest estiu a Tarragona. Ho farà el dimecres 23 de juliol a les 21…
Esta web utiliza cookies.