La Ciutat d'Andorra

Incrementen les reclamacions sobre el comerç electrònic al país

Els espanyols són els que més reclamacions van sol·licitar, amb 868 queixes

El servei d’Atenció al Consumidor va gestionar un total de 1.710 reclamacions el llarg del 2024. Es tracta d’una xifra superior a les dels últims anys. Concretament, l’augment respecte al 2023 és de 75 queixes. El 2022 es van gestionar 1.311 reclamacions, mentre que el 2023 van ser 1.635.

De les 1.710, 1.022 es van poder solucionar, tal com indiquen els informes del servei d’Atenció al Consumidor. Pel que fa a la resta, 478 van ser catalogades com a no procedents, 39 van quedar sense acord i 36 no van ser acceptades. De totes maneres, hi ha 135 queixes en tramitació encara. D’altra banda, el departament va executar tres propostes d’expedients sancionadors.

El sector que va rebre més demandes va ser el del comerç electrònic, amb 446. De fet, les queixes en aquest àmbit s’han enfilat considerablement des del 2022. Les dades es van triplicar del 2022 al 2023, passant de les 98 a les 291. La tendència va continuar a l’alça el darrer any, amb una pujada de 155 reclamacions.

Un altre sector a destacar és el de les estacions d’esquí. Les instal·lacions d’esports de neu van rebre 354 reclamacions el 2024. En aquest cas, però, disminueixen. El 2023 n’hi va haver gairebé 400, 399 per ser exactes. El 2022 les denúncies van ser de 352.

Pel que fa a les reclamacions per habitatge, el servei va rebre un total de 35 denúncies, una mica menys que les del 2023, que van ser 48. En transports se’n van registrar 131, 43 menys que el 2023 (174). Sobre restauració se’n van produir 37, una menys que l’any abans. Per qüestions bancàries se’n van catalogar 21, dos més que el 2023. Les queixes sobre serveis públics van ser de 19, cinc més que el 2023.

Els espanyols són els que més reclamacions van sol·licitar, amb 868 queixes. Els andorrans encapçalen la segona posició del rànquing amb 587 i França tanca el podi amb 148. En quarta posició hi ha els portuguesos, amb 33 reclamacions fetes. De fet, la majoria de les queixes realitzades tant sobre comerç electrònic com de les estacions d’esquí han estat fetes per persones de l’estranger.

El gener va ser el mes que més reclamacions es van imposar (322), mentre que el període que se’n van posar menys va ser el maig (74).

Maria Redacció Lorenzo

Missatges recents

Catalunya intenta tornar a la normalitat després de l’apagada

El Govern calcula en un 63% -uns 3.000 megawatts- la demanda elèctrica recuperada cap a les onze de la nit…

4 hores fa

Red Eléctrica ja atén el 77,7% de la demanda de llum

Espanya i Portugal comencen a recuperar el subministrament elèctric després d’una apagada massiva que ha afectat gran part de la…

4 hores fa

L’Hospital Verge de la Cinta i la Clínica Terres de l’Ebre només atendran les urgències

L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, ha comparegut aquesta tarda arran de l’aturada energètica que hi ha hagut a diversos països…

4 hores fa

Els Bombers tanquen el dia amb 755 avisos per l’apagada

Els Bombers de la Generalitat tanquen el dia amb 755 avisos per l'apagada general elèctrica entre dos quarts d'una del…

4 hores fa

Viatgers de Rodalies es queixen per no poder accedir a l’estació de Sants a passar la nit

Usuaris de Rodalies s’han queixat aquest dilluns a la nit quan s’han trobat les portes de l’estació de Sants de…

5 hores fa

Els grans hospitals de Catalunya recuperen l’energia elèctrica

En aquests moments, els hospitals de Catalunya recuperen paulatinament l'energia elèctrica a tot el territori. Els grans hospitals han recuperat…

8 hores fa

Esta web utiliza cookies.