Dijous, 25 d'abril de 2024
És notícia

Els alumnes més menuts visiten la Biblioteca Nacional d’Andorra

Avatar photo

150 alumnes de primer cicle de l’Escola Andorrana d’EscaldesEngordany han conegut la producció literària del país i han visitat al taller i laboratori de restauració de béns mobles

El Departament de Patrimoni Cultural, a través de dos dels seus serveis –Biblioteca Nacional d’Andorra i Àrea de Patrimoni Cultural–, ha organitzat unes visites escolars on han participat 150 alumnes de primer cicle de l’Escola Andorrana d’EscaldesEngordany. Les visites s’han estructurat en dues parts: d’una banda, un ‘laboratori de lectura’ per donar a conèixer la producció literària del país aprofitant el potencial de l’àlbum il·lustrat i, de l’altra, una visita al taller i laboratori de restauració de béns mobles.

La proposta inicial sorgeix de la Biblioteca Nacional i partia del replantejament d’una de les tasques de les quals és responsable, que és la de la difusió del patrimoni bibliogràfic. D’aquesta manera, i amb l’objectiu de trobar una via a través de la qual apropar la producció literària del país al públic escolar, es va idear l’esmentat ‘Laboratori de lectura’. Aquesta iniciativa uneix el potencial de l’àlbum il·lustrat i el text (el material ha estat cedit en col·laboració amb la Biblioteca Pública del Govern) amb les ganes de donar a conèixer el fons creat i publicat a Andorra i sobre Andorra.

Recollint aquest mateix objectiu, i per tal d’aprofitar els serveis patrimonials que comparteix l’Hotel Rosaleda, s’ha volgut sumar a la proposta la visita al taller i laboratori de restauració de béns mobles. La visita ha permès difondre entre els nens el valor i la riquesa del patrimoni andorrà, així com la importància de conservar-lo. Així mateix, aprofitant que des de l’escola es treballa el tema dels oficis, els alumnes han pogut observar les múltiples tasques que exerceix i pot oferir un conservadorrestaurador.

Així doncs, els dies 5, 6 i 7 d’abril, un total de sis classes de primera ensenyança han pogut conèixer de més a prop la professió de conservador-restaurador per una banda i, per l’altra, han fet un primer apropament a la col·lecció bibliogràfica nacional, al temps que descobrien àlbums il·lustrats i consultaven diversos materials publicats al país. Les activitats s’han fet amb una selecció de materials pensada per tal que els alumnes de sis i set anys poguessin treballar, pensar i jugar amb la transformació del seu entorn més proper.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament de Vila-seca edita la nova Guia dels Centres Educatius

Notícia següent

L’organització acusada d’estafar joves amb criptomonedes arriba a Badalona

Notícies relacionades