Categories: Encamp

El comú d’Encamp atén 364 ciutadans en un any a través del WhatsApp comunal

El comú d’Encamp ha atès, en un any, 364 ciutadans a través del WhatsApp comunal que es va posar en funcionament el passat 16 de desembre de 2020. Durant aquest període, s’han rebut aproximadament 450 missatges.

El cònsol menor, Jean Michel Rascagnères ha fet un balanç molt positiu de la implementació d’aquest nou canal, àmpliament utilitzat per la ciutadania en totes les franges d’edat, i ha remarcat que “seguirem facilitant l’existència d’aquests canals de comunicació, perquè la ciutadania tingui espais de participació on traslladar les seves inquietuds i propostes”

El canal, amb el número +376 653 200, es va obrir amb una doble intenció: per una banda, que els ciutadans poguessin fer arribar al comú suggeriments, incidències (tant en missatges escrits com a través de fotografies) o, fins i tot, que poguessin informar-se d’una manera directa d’esdeveniments o altres informacions comunals, així com realitzar algunes inscripcions o reserves de places. D’altra banda, també es va posar en marxa perquè els ciutadans rebessin informació del comú, com esdeveniments o informacions rellevants que poguessin ser d’interès per a la ciutadania.

Pel que fa al motiu dels missatges rebuts durant aquest any, la majoria han anat destinats als departaments d’Higiene, Medi Ambient i Agricultura (34%), al d’Administració i Reactivació Econòmica (30%) i al d’Infraestructures i Manteniment (12%). D’altra banda, les comunicacions destinades als departaments de Circulació i Atenció Ciutadana, de Cultura i Afers Socials, d’Esports, Infància i Joventut o consultes relacionades amb el cens de població han suposat un 19%. La resta, un 5%, corresponen a missatges enviats a la resta de Departaments del Comú, mostrant així que les consultes han estat molt variades i han permès resoldre incidències i dubtes en molts àmbits.

En relació amb el contingut específic de les comunicacions rebudes, els temes més recurrents han sigut: reforç de neteja, la recollida d’andròmines, abonaments d’aparcaments, entrades i desenvolupament d’espectacles, certificats de residència i informació sobre la COVID-19. Altres temes que també s’han consultat, però en menys incidència, han sigut: parades d’autobusos, concurs floral, vehicles mal estacionats, incidències als pipicans, colònies escolars, demandes de cita prèvia i treta de neu, entre d’altres.

Vista la resposta ciutadana i l’avenç comunicatiu que ha suposat el servei de WhatsApp, aquest continuarà actiu de cara al pròxim any 2022. L’horari d’atenció serà el mateix que fins ara, de dilluns a divendres de 9 h a 17 h.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

El periodista Mateu Ciurana presenta la seva novel·la sobre Ava Gardner a Blanes

Aquest passat dimarts van continuar les activitats paral·leles del I Blanes Costa Brava International Film…

23 minuts fa

Mor un jove de 23 anys en ofegar-se mentre col·locava una boia a la Costa Brava

Un noi de 23 anys ha mort aquesta tarda després d'un accident mentre col·locava boies…

37 minuts fa

El primer ministre d’Eslovàquia està “lluitant per la seva vida” després de rebre cinc trets

El ministre de Defensa d'Eslovàquia, Robert Kalinak, ha informat que el primer ministre, Robert Fico,…

59 minuts fa

En marxa les activitats “Xerrem de castells” a Vilafranca del Penedès

Del 16 de maig al 23 de juny Vilafranca del Penedès acollirà el programa d’activitats…

1 hora fa

El mag David Copperfield, acusat d’agressió sexual per 16 dones

David Copperfield, el famós mag i il·lusionista estatunidenc que va triomfar per tot el món…

1 hora fa

Una quinzena d’estudiants alemanys fan una estada a Mollerussa

Una quinzena d’estudiants alemanys del Hildegardis Gymnasium de la població alemanya de Kempten, a Baviera,…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.