La ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, ha inaugurat aquest dimecres la primera Jornada d’intercanvi d’experiències educatives sobre el foment de la lectura. Es tracta d’una iniciativa que s’emmarca en el Pla de Foment de la Lectura entre els escolars 2021/2025, i que pretén millorar els hàbits lectors dels alumnes, especialment entre els 12 i 18 anys.
Tal com ha explicat Vilarrubla, els diferents centres escolars del país han aplicat el Pla de Foment en diversos eixos de treball, com la relació entre la lectura acadèmia i la recreativa, la lectura digital i les noves formes de llegir o la socialització de la lectura. En aquest sentit, la Jornada d’intercanvi permet que docents dels tres sistemes educatius comparteixin exemples d’activitats i propostes que fan als seus centres i que aquestes puguin servir d’inspiració a altres escoles.
Així, la jornada es divideix en dos blocs: la primera, adreçada al sector educatiu, ha inclòs l’exposició de projectes i experiències diversos que van des de com organitzar un concurs de Sant Jordi, recomanar llibres a Youtube, itineraris lectors o un club de lectura de Harry Potter.
Després hi ha dues xerrades adreçades al públic en general sobre la mateixa temàtica: la primera, ‘La lectura dialògica a l’aula: la discussió de textos en grup com a estratègia docent’ a càrrec d’Helena Prieto –doctora per l’UdA en didàctica de la llengua– i la segona, ‘La importància creixent de les comunitats lectores en xarxes socials’, de Jan Arimany –editor de Trotalibros i un dels booktubers més importants d’Espanya i Catalunya amb dos canals temàtics–.
Pla de Foment lector 2021-2025
Es tracta d’un projecte transversal que té als centres educatius com a agents de referència per a la promoció de la lectura i que compta amb la implicació del sector cultural i literari. L’objectiu és augmentar el nombre de lectors entre els 12 i els 18 anys, ampliar la socialització de la lectura i fomentar el gust per llegir.
Els destinataris són els alumnes, els centres educatius i els docents. Inclou la realització de diferents accions i mesures d’entre les quals es destaquen, per exemple, l’ampliació de recursos pedagògics, la diversificació d’estratègies de foment de la lectura o la revisió dels plans lectors del centre, així com fomentar encara més els intercanvis amb el sector cultural mitjançant accions conjuntes o generant connexions entre els centres educatius i les biblioteques.
La llet subministrada pel Banc de Llet procedent de 755 mares donants va servir per alimentar 655 nadons prematurs extrems…
L'Associació Celíacs de Catalunya celebra l’estrena del vídeo conte sobre la malaltia celíaca, El malson d’en Manelic, elaborat pel programa Una mà de contes de…
El president nord-americà, Donald Trump, ha dit aquest divendres que "molta gent està morint de fam" a Gaza. En una…
L’Ajuntament de Barcelona va imposar més de 900.000 sancions de trànsit l’any passat, una mitjana de gairebé dues multes cada…
L’Ajuntament informa que ja està oberta la nova convocatòria del Bo Lloguer Jove, una línia de subvencions gestionada per la…
El proper 20, 21 i 22 de maig, tindrà lloc a Vila-seca el Campionat oficial de Catalunya de Formació Professional…
Esta web utiliza cookies.