L’APPEC premia Cultura Activa per la promoció i divulgació de la llengua i la cultura

L’APPEC, editors de revistes i digitals, distingirà l’entitat andorrana Cultura Activa, el periodista Enric Calpena i la Llibreria Ona Pau Claris

18 d'octubre de 2024 a les 19:09h

L’APPEC, editors de revistes i digitals, distingirà l’entitat andorrana Cultura Activa, el periodista Enric Calpena i la Llibreria Ona Pau Claris per la seva tasca en la normalització, la promoció i la divulgació de la llengua i la cultura catalanes, en un context advers i en què necessiten un impuls decidit i constant.

En aquest sentit, la junta de l’APPEC entregarà el Premi Societat a Cultura Activa  “per la defensa ferma de la llengua catalana”. Des de l’activisme civil, l’entitat impulsa campanyes per incentivar l’ús social de la llengua catalana i difon continguts en català a les noves generacions, especialment en plataformes digitals. També fa lobby per garantir una correcta aplicació de la llei de la llengua pròpia i oficial. Per aquest enfocament integral, la Junta de l’APPEC considera que Cultura Activa és “una entitat clau per a la preservació i promoció del català”.

L’entrega d’aquests guardons serà durant la 24a Nit de les Revistes i la Premsa en Català, que tindrà lloc el dimecres 6 de novembre al Casino l’Aliança del Poblenou, a Barcelona. Durant els pròxims dies, l’APPEC donarà a conèixer la resta de premiats de l’edició d’enguany.

Sobre l'APPEC editors de revistes i digitalsL’APPEC és una entitat sense ànim de lucre que agrupa els editors de revistes i digitals d’informació general i especialitzada que tenen una distribució i difusió dins de l’àmbit català. Fundada el 1983, compta actualment amb unes 90 empreses editores i més de 200 capçaleres en paper i digital.

Enguany, l’associació ha tornat a impulsar la campanya ‘Som més fortes que la censura’ per fomentar les subscripcions a les revistes en català. A més, continua liderant projectes com La Revisteria, la caravana de revistes; la quarta temporada d’El Pòdcast de les Revistes; la plataforma digital de lectura de revistes i premsa en català iQUIOSC.cat; o l'acció ‘T’agradarà llegir en català’ per fomentar la lectura amb la distribució de les publicacions a sales d’espera, a més de l’organització de la Nit de les Revistes i la Premsa en Català. En els últims anys, l’associació també ha posat en marxa diverses campanyes, com ‘Sigues lliure, llegeix’ per combatre la manipulació informativa i les 'fake news' a través de la lectura de revistes i digitals en català.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit