La Ciutat d'Andorra

Andorra Telecom culmina 47 intervencions per modernitzar la infraestructura de fibra

L’equip d’Andorra Telecom ha dedicat aproximadament 260 hores de treball nocturn

Amb un total de 47 intervencions realitzades, l’equip d’Andorra Telecom ha dedicat aproximadament 260 hores de treball nocturn, entre les 0 i les 5 hores de la matinada, per minimitzar l’impacte als clients. Aquest esforç ha suposat la substitució de 169 targetes de dinou equipaments de fibra, repartits entre totes les centrals de les set parròquies.

Andorra Telecom ha anunciat aquest dimecres la culminació amb èxit de les intervencions que han tingut lloc durant tot l’any per posar al dia la infraestructura de fibra òptica de tot el país. Aquestes millores tenen com a objectiu oferir una major velocitat d’internet tant a la llar com a les empreses, assegurant la competitivitat i l’eficiència del servei.

Amb un total de 47 intervencions realitzades, l’equip d’Andorra Telecom ha dedicat aproximadament 260 hores de treball nocturn, entre les 0 i les 5 hores de la matinada, per minimitzar l’impacte als clients. Aquest esforç ha suposat la substitució de 169 targetes de dinou equipaments de fibra, repartits entre totes les centrals de les set parròquies.

L’actualització ha representat una inversió de prop d’1,625 milions d’euros en material, un pas indispensable per desplegar nous equipaments d’accés, coneguts com ONT XGSPON (10GPON), la caixa de fibra que dona servei a les llars i empreses. Aquestes noves ONT, que ja s’han començat a instal·lar en empreses, permetran que, durant el 2025, tant les empreses com els clients particulars puguin beneficiar-se d’una millora significativa del servei d’internet, amb velocitats superiors i un únic equipament a casa que integra ‘router’ i wifi.

A més, per assegurar la transparència i mantenir informats els clients i clientes sobre les intervencions, Andorra Telecom ha comunicat setmanalment a través de la xarxa X (antiga Twitter) i també via correu electrònic, de manera esglaonada als clients afectats per cada intervenció, per tal d’avisar dels treballs en curs a les diferents parròquies.

El responsable de màrqueting de l’operadora, Xavier Agulló, agraeix la comprensió dels clients i clientes durant aquest procés de modernització i remarca el seu compromís de mantenir-los informats amb antelació, tant a particulars com a empreses, sobre qualsevol intervenció que pogués afectar-los.

Amb aquesta modernització, Andorra Telecom fa un pas més cap a la consolidació del país com a referent en tecnologia i connectivitat, preparant la xarxa per a les necessitats del futur.

Tags: Andorra
Adrià Torres Redacció

Missatges recents

Desconvocada la vaga de PortAventura: els sindicats arriben a un acord amb el parc

A falta de poc més de 24 hores per l'inici d'una nova vaga de treballadors a PortAventura, els sindicats i…

1 hora fa

Protecció Civil rebaixa a prealerta el pla d’emergències Procicat activat per l’apagada

Protecció Civil ha rebaixat a prealerta el pla d'emergències Procicat activat aquest dilluns arran de l'apagada elèctrica generalitzada que ha…

1 hora fa

VÍDEO | Un home provoca el caos al centre de Barcelona amb un matxet a la mà

Moments d'angoixa els que s'han viscut aquesta tarda al barri Gòtic de Barcelona. Un home amb un matxet ha provocat…

1 hora fa

La gent gran de Lloret de Mar gaudirà d’una setmana amb multitud d’actes gratuïts

Del 5 a l’11 de maig, Lloret de Mar celebra la Setmana de la Gent Gran, una de les quatre…

1 hora fa

Vilafranca del Penedès recupera els Dijous de Vi amb novetats importants

Vilafranca del Penedès es prepara per acollir una nova edició, la segona, dels Dijous de Vi, una proposta que marida…

2 hores fa

Èxit de participació i assistència en la tercera edició del Motorshow a Torredembarra

Torredembarra va viure diumenge, 27 d’abril, una gran jornada amb la celebració de la tercera edició del Motorshow, que va reunir…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.