La Ciutat d'Andorra

Andorra aprova de forma permanent la gratuïtat del transport públic

El Govern d’Andorra aprova de forma permanent la gratuïtat del transport públic. Així ho ha  anunciat el secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David  Forné, qui ha valorat de forma molt positiva la prova pilot que s’havia fet fins a  l’actualitat i, per aquest motiu, l’Executiu ha decidit implementar, fins a finals de  legislatura, la gratuïtat del servei d’autobusos nacionals per als andorrans i residents al país.

 

La mesura “és essencial per acompanyar a la ciutadania i millorar el seu poder adquisitiu, alhora que s’ofereix de forma totalment gratuïta un servei més sostenible i que permet reduir el flux del vehicle privat”, ha exemplificat Forné.

 

Durant la roda de premsa de l’anunci de la gratuïtat, el secretari d’Estat, juntament amb el director d’Energia i Transports, Carles Miquel, ha exposat el balanç de l’ús del servei de bus gratuït, que aquest 1 de juliol ha celebrat el primer any d’ençà de la seva posada en marxa. “Ha estat una mesura àmpliament rebuda per la ciutadania”, ha explicat Forné qui ha detallat que el servei actualment registra prop de 6 milions de viatges a l’any, el que suposa un increment del 70% respecte al nivell de viatges abans de la gratuïtat.

 

Amb relació al nombre de viatges per dia se’n registren més de 16.200, uns 6.000 més que abans de la gratuïtat del servei, que, tal com ha explicat Miquel, ha fidelitzat els usuaris i, a més, s’ha augmentat en un 56% el nombre de passatgers, que són de nova incorporació.

 

Així mateix, aquest increment d’ús del transport públic també es tradueix en una disminució dels vehicles privats a la carretera i, per tant, menys emissions de gasos d’efecte d’hivernacle. Es registra una reducció aproximada de 4.000 viatges diaris fets en vehicle particular, el que suposa que s’han deixat d’emetre prop de 1.500 tones d’emissions de CO₂.

 

Amb l’objectiu de continuar millorant el servei, la voluntat del Govern és iniciar un procés participatiu a partir de la tardor que permeti estudiar i implementar una millora en les freqüències, horaris i la implementació d’una targeta única per a tots els usuaris, substituint així les diverses targetes actuals (blava, jove, magna, etc.).

Tags: Andorra
Mendo

Missatges recents

ERC impulsa des del Senat la creació de l’Agència de la Indústria Química del Camp de Tarragona

Esquerra Republicana de Catalunya al Senat ha defensat aquest dilluns 12 de maig una moció que insta al govern espanyol…

3 minuts fa

Els veïns de la Pobla de Mafumet podran triar entre 12 propostes als pressupostos participatius

Amb l’arribada del mes de maig, l’Ajuntament de la Pobla de Mafumet va activar la quarta fase dels seus pressupostos…

9 minuts fa

L’històric ciclista cambrilenc Jordi Mariné posarà nom a la ‘Cambribike’ a partir del 2026

L’esdeveniment dedicat a la bicicleta que se celebra cada mes de maig a Cambrils passarà a anomenar-se “CambriBike. Memorial Jordi…

23 minuts fa

Mor una dona atropellada per una furgoneta al centre de Barcelona

Aquest matí, a les 11.30 hores, una furgoneta ha atropellat una dona a l'alçada del número 125 de Travessera de…

25 minuts fa

El Morell vol crear una borsa de treball amb directors i monitors de lleure

L’Ajuntament del Morell té oberta una nova convocatòria de personal. Així, a través de concurs oposició, busca crear una borsa…

32 minuts fa

Obertes les inscripcions del casal municipal d’estiu de la Seu d’Urgell

Des de l’Àrea d’Infància i Joventut de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell es vol recordar que ja estan obertes les…

50 minuts fa

Esta web utiliza cookies.