’Recicla bé, estalvia més’ és l’eslògan principal de la nova campanya de comunicació que l’Ajuntament d’Amposta posa en marxa a xarxes socials i també en mitjans convencionals amb l’objectiu de conscienciar sobre la necessitat de reciclar els residus correctament. Amb sis creativitats diferents (una per cada fracció de residus i una altra per a la deixalleria) la campanya apel·la a la necessitat que cada residu vagi al seu contenidor per tal de millorar les dades de reciclatge, avançar cap a la millora del medi ambient i, de retruc, reduir el rebut de les escombraries.
L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, ha recordat que “la Llei de residus de l’Estat del 2022 va emplaçar als governs municipals a repercutir en data límit gener del 2025 el 100% dels costos de la gestió dels residus urbans i això va provocar increments extraordinaris dels rebuts de la brossa a tots els municipis”. “Amb aquesta campanya, volem sensibilitzar a la ciutadania de la corresponsabilitat que tots tenim en posar cada residu al seu contenidor per estalviar en aquest rebut”, ha afegit Tomàs.
Tant l’alcalde com la regidora d’Acció Climàtica i Medi Rural, Núria Marco, han recordat que la campanya ’Recicla bé, estalvia més’ s’emmarca dins un conjunt d’accions que s’han implementat a la ciutat els darrers anys amb la voluntat de “conscienciar grans i joves que no tenim planeta B i que cal que fem tot allò que està a les nostres mans per a la protecció del medi ambient”. Des de la creació de l’àrea de Medi Ambient amb la contractació d’un tècnic de Medi Ambient ja incorporat a la plantilla municipal i dos agents mediambientals que s’incorporaran els propers mesos per fer campanyes a peu de carrer, fins a accions com la implementació de la recollida porta a porta de la fracció orgànica als grans productors de la zona del Delta o la sala de residus del mercat municipal.
Dissenyada per l’empresa de màrqueting d’Amposta Ideos, es tracta d’un campanya “visual, intuïtiva i fàcil d’entendre, que s’ha dissenyat de forma col·laborativa amb grup de joves”, en paraules de l’alcalde, “però que va dirigida a tota la ciutadania, perquè reciclar bé és cosa de tothom”.
“El segon eslògan és Tu recicles, tu decideixes què vols per a Amposta”, ha explicat Marco, “perquè a través de la pàgina web reciclabe.amposta.cat demanem a la ciutadania que esculli quina acció vol que l’Ajuntament dugui a terme l’any vinent: instal·lar màquines de reciclatge amb recompensa, plantar arbres en funció dels quilograms reciclats i instal·lar més punts de reciclatge a la ciutat”. “Així, en acabar la campanya a finals d’any, l’opció més votada serà la que incorporarem al pressupost del 2026”, ha tancat Marco.
PortAventura World ha celebrat el seu 30è aniversari en una cerimònia emotiva que ha reunit alts representants del sector públic…
A Torredembarra encara li queda un canvi d'alcaldia. No serà fins el pròxim 2026 que Vale Pino deixarà de ser…
Els Jardins de Santa Clotilde (Lloret de Mar) i el Jardí Botànic Marimurtra (Blanes) han presentat aquest matí el conveni…
La Diputació de Tarragona ha obert una nova convocatòria d’ajuts per a microempreses i professionals autònoms del sector de la…
La Colla Jove de Tarragona ha anunciat aquesta tarda una nova incorporació al Seguici Popular de Tarragona, l'Índiu i la…
Un total de 194 alumnes de la Seu d’Urgell, Puigcerdà i el Principat d’Andorra de segon curs de batxillerat, estan…
Esta web utiliza cookies.