El director del Parc Natural del Delta de l’Ebre, Francesc Vidal, ha destacat que l’experiència pilot del Trabucador ratifica que “quan es treballa coordinadament entre les diferents administracions implicades, els resultats són molt positius”. Vidal ha recordat que una de les prioritats de l’ens en els últims anys és l’ordenació de les diferents platges del Delta per garantir la preservació dels valors naturals i la qualitat de la percepció i vivència de l’experiència turística dels usuaris.
Com ha remarcat Caparrós, els serveis que s’han implantat amb la regulació de l’istme, ha millorat l’experiència turística dels visitant. Els serveis han anat des d’atenció i informació turística i cívica, farmaciola, neteja manual cada dos dies, i la instal·lació de lavabos químics. Per garantir que es complien els horaris d’accés, també es va establir vigilància nocturna i el servei de policia durant tot el dia.
A l’accés de Trabucador es van habilitar aparcaments per a bicicletes, autocaravanes i motos. Les reserves es podien fer en línia a través d’una pàgina web on hi havia tota la informació, que també es va difondre amb tríptics. Un sistema de barreres intel·ligents reconeixien la matrícula per controlar l’entrada i sortida de vehicles i es va dotar d’internet satèl·lit les casetes d’informació i socorrisme.