Categories: Manresa

L’Ajuntament de Manresa prova un model de bus urbà 100% elèctric per valorar-ne l’adquisició

L’Ajuntament de Manresa està provant un model de bus urbà 100% elèctric amb la voluntat d’estudiar la seva eficiència, autonomia i consum real, tenint en compte l’orografia de la ciutat, i de valorar-ne l’adquisició en el marc de la renovació de la flota de busos que s’està duent a terme.

El bus elèctric està realitzant la prova sense viatgers i seguint els recorreguts de diferents línies del servei per tal de valorar la seva adaptabilitat als diferents itineraris. Està identificat com a “bus en proves”. Es tracta del model ‘Irizar ietram zero emissions’, que disposa d’un motor Siemens de 180kw per a la seva propulsió. Disposa d’un sistema d’emmagatzemament d’energia mitjançant bateries de ió-liti, amb una energia instal·lada de 350 kwh i una potència de càrrega de 100 kw. Per tant, segons el fabricant, es carrega en un temps de 3 hores.

El regidor d’Urbanisme i Mobilitat, David Aaron López Martí, ha explicat que el resultat de les proves servirà per analitzar la viabilitat d’adquirir un d’aquests busos 100% elèctrics. Actualment, Manresa Bus disposa de 18 vehicles, 7 dels quals són híbrids. Dins del pla de renovació de la flota, s’havia projectat comprar dos nous vehicles el 2020 —que havien d’arribar l’any vinent— i un tercer vehicle el 2021. En principi, es preveia que tots ells fossin híbrids, però ara, segons ha explicat el regidor, s’obre la porta a la possibilitat que se’n puguin incorporar d’elèctrics, sobretot perquè els nous models han evolucionat molt des del punt de vista tècnic — pel que fa a la seva autonomia— i també s’han fet més atractius des del punt de vista econòmic.

Amb tot, les proves que s’estan fent aquests dies acabaran de determinar la decisió. Sigui quina sigui, amb els tres nous busos, més del 50% de la flota (10 de 18) estarà integrada per vehicles sostenibles el 2021, en una aposta de l’Ajuntament de Manresa i de Bus Manresa per l’eficàcia, la confortabilitat i la sostenibilitat, així com per la reducció del consum de combustibles fòssils i, per tant, d’emissions contaminants a la ciutat.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Portes obertes del PFI-PTT de l’Institut d’Altafulla

La cuina del PFI-PTT de l’Institut d’Altafulla, que s’ubica a les dependències de l’Esplai de la Gent Gran al carrer…

5 hores fa

Obertes inscripcions al Stage d’Estiu 2025 del Golf Costa Daurada

Golf Costa Daurada ja ha obert les inscripcions a l'Stage d'Estiu 2025, una proposta esportiva i de lleure que s'ha…

5 hores fa

Importants retencions a l’AP-7 a Martorell en sentit Tarragona per un accident amb una furgoneta

Un accident a l’AP-7 a l’altura de Martorell en sentit Tarragona està provocant aquest vespre retencions importants a la via.…

5 hores fa

Valls, seu de la 5a edició de la Ruta Sense Límits Road 2025

Valls serà de nou la seu central de la Ruta Sense Límits Road 2025, un esdeveniment moto turístic i no competitiu…

5 hores fa

Obre un nou supermercat a Tarragona, el quart de la marca a la ciutat

La ciutat de Tarragona comptarà ben aviat amb un nou establiment dels supermercats Condis, el quart a la ciutat. El…

5 hores fa

Es presenta la Festa Major de Santa Anna 2025 del Vendrell: Un crit d’autenticitat, emoció i identitat col·lectiva

Fa escassos moments, acaba de finalitzar la presentació oficial de la Festa Major de Sant Anna 2025 del Vendrell, un…

5 hores fa

Esta web utiliza cookies.