La CUP arrenca la campanya per les municipals al marge de la convocatòria ofical

0
172

La CUP ha donat el tret de sortida de la campanya de les eleccions municipals del 26 de maig al marge de la convocatòria oficial. La formació independentista ha sortit a les dos quarts de dotze de la nit de la primera coca de la Rambla on ha dut a terme la primera encartellada penjant un mosaic de grans dimensions amb un dibuix de la Tarragona que defensen, juntament amb els seus cartells electorals. A partir d’aquí, la candidatura anticapitalista ha penjat diferents cartells també de grans dimensions reivindicant les seves propostes.

A la mateixa coca de la Rambla la formació ha reclamat l’estudi de la qualitat de l’aire al Polígon Sud de la ciutat. Al Teatre Tarragona, actualment en desús, ha reivindicat unes condicions laborals dignes per a totes les treballadores que desenvolupen tasques per l’Ajuntament, tant directes com indirectes, en relació a la precarietat que pateixen. A la seu d’una entitat bancària ha exigit habitatge de lloguer social per a la població mitjançant la mobilització del parc privat de pisos buits. On abans hi havia hagut una altra entitat bancària, i que actualment està desocupada, els independentistes han reivindicat la necessitat de donar ús a tots els locals buits que hi ha a la ciutat, ja sigui des de la vessant de l’economia social i solidària o des de la social i cultural.

Durant el trajecte també han desplegat cartells sobre els contenidors per exigir la municipalització del servei de neteja i recollida de la brossa, en relació a la denúncia que la formació municipalista porta fent des d’abans d’obtenir representació institucional. La Candidatura d’Unitat Popular no s’ha oblidat de reivindicar la utilització de totes les “Grans Runes” que hi ha a la ciutat, i ha penjat una pancarta just davant del banc d’Espanya reivindicant-lo com un gran centre cívic pel barri del Centre, tal com reivindiquen els veïns i veïnes.

Durant tot el trajecte, a diferents places i carrers, han dibuixat amb guixos de colors xarranques, la imatge de campanya dels anticapitalistes que fa referència a la necessitat d’utilitzar l’espai públic de forma comunitària. L’ha campanya l’encapçala el lema “Des dels carrers, decidim les regles del joc” i té per objectiu assenyalar la necessitat d’apoderar la població tarragonina per tal que les elits i els lobbies de poder deixin de guanyar i treure profit de la ciutat i de la gent que l’habita.

La CUP farà públic el seu programa al web tarragona.cup.cat a partir de demà al matí per tal de donar a conèixer el seu projecte per la ciutat de Tarragona.

FER UN COMENTARI