Vicenç Capilla, president de l’Associació de Comerciants i Empresaris de Ponent: “La botiga de carrer no desapareixerà mai”

0
300

Amb quin objectiu neix l’Associació de Comerciants i Empresaris de Ponent?

L’Associació neix amb l’objectiu de defensar, activar i mantenir el petit comerç i el teixit empresarial del territori. Volem fomentar l’associacionisme, desenvolupar i consolidar un model de negoci urbà i de proximitat, dotant-lo d’instruments que permetin l’increment de la seva competitivitat. L’Albada, La Floresta, Torreforta, El Pilar, Riu Clar, Campclar, Icomar i La Granja som els barris que formem aquesta entitat. En definitiva, volem que la marca Ponent figuri al mapa i així poder potenciar-la.

Quines estratègies utilitzareu per a aconseguir els objectius?

Dinamitzarem l’activitat econòmica analitzant la situació de cada comerciant. Estimularem i fidelitzarem els clients potencials, incrementant la formació. També incorporarem noves tecnologies i farem descomptes especials entre els associats. Facilitar les relacions amb les administracions i realitzar campanyes i esdeveniments són altres de les estratègies a seguir.

Quina és la situació actual del comerç als barris de Ponent, és competitiu i eficient?

A la zona de Ponent hi ha una sèrie de negocis que han estat sempre i sempre estaran. La botiga de carrer no desapareixerà mai. És veritat que hem perdut competència amb la davallada que va sofrir el mercat de Torreforta, però em consta que des de l’Ajuntament de Tarragona estan fent accions per potenciar-lo. D’altra banda, les grans superfícies i els grans supermercats ens fan molt de mal. El que sí que puc afirmar és que no s’han tancat botigues, i si ho han fet, han canviat de format o s’han traspassat. Els locals buits no interessen, ni al propietari ni a l’Ajuntament, perquè creen pobresa i deterioren la imatge de la ciutat.

Els models de consum han canviat molt els darrers anys. A què creieu que respon i com es veu afectat el sector del negoci local?

Com esmentava abans les grans superfícies han propiciat que això passi. Nosaltres ho patim en primera persona perquè tenim a Les Gavarres al costat. I encara ho patirem més amb les noticies que surten a la premsa i el nou model comercial que s’implantarà al costat de l’Anella Mediterrània, on estava previst que s’implantés l’IKEA. Per aquest motiu intentem fomentar els hàbits de compra dins del barri. Els nostres valors són el tracte personal, la proximitat i la confiança. Aquests valors no els tenen les grans superfícies, ni tampoc les trobes a Internet. El millor del negoci de barri és que parles amb el mateix amo del negoci i tens una garantia explícita del producte. Encara que som realistes i sabem que per tal de potenciar-nos més hem d’adaptar-nos als nous temps, i per això estem treballant en un espai web d’empresa totalment gratuït. Una finestra al món on es podrà mostrar el negoci, amb tota mena d’informació, imatges i ofertes de comerç. Crear un gran supermercat virtual és una bona forma de lluitar i fer-nos veure.

Quina mitja d’edat consumeix al comerç local?

Majoritàriament són dones que superen els 50 anys. Encara que si tenim en compte a la restauració la mitja d’edat baixa i no fa diferencies entre gèneres. La gent que visita les botigues normalment no treballa fora del barri o està jubilada.

Com valoreu les relacions amb l’ens municipal?

Les relacions amb l’ens municipal són molt bones. L’actual consellera, Elvira Ferrando, creiem que ha fet   una   bona   tasca,   per   primera   vegada   s’han   fet   campanyes   conjuntes   entre   les   associacions comercials de Tarragona i està activa la taula de comerç on es prenen decisions de diferents accions comercials conjuntes. Tant a l’Ajuntament de Tarragona com a la Generalitat de Catalunya lis estem agraïts. Valorem molt a les persones que estan al capdavant de les dues institucions, i les considerem molt valides i molt actives.

FER UN COMENTARI