Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Un alumne de la UEC de Cambrils pinta elements festius a les aules de la llar d’infants Maria Dolors Medina

Avatar photo

El treball s’emmarca en un projecte d’aprenentatge i servei d’aquesta aula d’escolarització compartida que s’adapta a diferents necessitats educatives

Imatge de les pintures

L’alumne de la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC) de Cambrils Alan Boris ha pintat elements del seguici festius a sis aules de la llar d’infants Maria Dolors Medina, en el marc d’un projecte educatiu d’aprenentatge i servei. El noi ha dissenyat les il·lustracions amb la supervisió del mestre del taller, segons l’encàrrec i la temàtica proposada per la llar (nans, bastoners, diables, timbalers, castellers i gegants).

L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, i el regidor d’Ensenyament, Alejandro Garcia, han visitat avui les aules acompanyades per l’autor dels dibuixos; la directora de la UEC, Olga Abadias; la directora de la llar d’infants, Ana Meriz, i el representant dels Diables Cagarrieres, David Brull.

L’alcaldessa de Cambrils ha posat en valor la col·laboració entre la UEC i la llar d’infants per fer realitat aquesta experiència creativa i artística enriquidora tant per l’alumne i com pels infants del centre educatiu, que han conegut una mica més les tradicions del municipi.

La directora de la UEC ha explicat que Alan Boris va arribar a la UEC sense ganes d’estudiar i ara ha trobat una motivació per seguir estudiant. Abadias també ha agraït l’acompanyament de la família del noi i la col·laboració del Departament d’Ensenyament de l’Ajuntament i l’equip de la llar d’infants. Per la seva banda, la directora de la llar ha mostrat la seva satisfacció per l’experiència, que ha permès als infants gaudir de tot el procés i ha explicat la interacció dels petits amb els dibuixos.

Alan Boris és alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Cambrils i va entrar a la UEC a finals de l’any passat. En aquesta aula de diversitat ha rebut una atenció més personalitzada, d’acord amb els seus interessos i habilitats. Amb el projecte ha conegut millor una part de la cultura del municipi, ha tingut l’oportunitat de realitzar una primera incursió en el món laboral i ha après a partir de l’expressió artística.

Els seus companys i companyes, que també l’han acompanyat avui, han realitzat altres projectes d’aprenentatge i servei relacionats amb altres àmbits com la llar de jubilats, una botiga de roba o un taller mecànic. L’experiència serveix perquè l’alumnat treballi diferents aspectes en un entorn real, amb l’objectiu de millorar les seves habilitats, competències i capacitats.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Festival Roca Foradada oferirà cinc actuacions entre el 20 de juliol i el 24 d’agost

Notícia següent

67 centres educatius contribueixen a fer una Lleida més sostenible i compromesa amb el medi ambient

Notícies relacionades