“És un projecte de lobbisme”, apunta l’impulsor, que assenyala que conviden a participar també a formacions animalistes com el PACMA perquè s’entengui que la marca se centra en la conservació de l’espècie des d’una actitud constructiva. “Després ja veurem com es conserva o quines necessitats té, però el pas on ens trobem és la conscienciació que és un animal amb importància en la ramaderia extensiva, de gestió de pastures i d’ecosistema al territori”.
Palmer, que ha viatjat a la Camarga francesa on ha mantingut contactes amb ramaders de la zona i organismes públics reguladors, apunta que en aquest espai es dona suport al bou mitjançant una marca que ha acabat lligada als productes alimentaris de qualitat. Aquesta idea és la que Palmer intenta traslladar a l’Ebre. En aquesta línia, va iniciar contactes amb les ramaderies del territori per anar de la mà en aquest projecte i “la resposta va ser unànime”.
A principis de desembre es va celebrar una taula rodona per abordar la qüestió, tot parlant de les arrels del brau a les Terres de l’Ebre, l’encaix del bou a la Catalunya del segle XXI i el turisme rural i sostenible, entre altres temes. L’esdeveniment va comptar amb la participació del director del Museu d’Scamandre a la Camarga, Serge Colombaud, o el president de l’Associació de Ramaders de Camarga, Jacques Mailhan.
Paral·lelament, la ramaderia Germans Margalef participa en un projecte europeu de caracterització d’una raça minoritària per definir les característiques genètiques del brau de l’Ebre en un estudi de la Universitat de Saragossa.