Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Postius proposa canviar la regulació de les zones verdes en el nou POUM

Avatar photo

El president del PDeCAT a la Paeria, Toni Postius, considera que en l’actual planejament urbanístic hi consten moltes zones verdes “que no compleixen amb les funcions de lleure per la població” i proposa un nou pla per reconvertir-les

El grup del PDeCAT a la Paeria proposa un canvi en la regulació de les zones verdes de la ciutat dintre del marc del nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal. Concretament, defensen que aquestes puguin tenir com a màxim un 10% de superfície dura, com aceres o asfaltats, i que la resta es construeixi amb materials tous, cada deu metres quadrats i amb el predomini d’elements vegetals. El president de l’agrupació, Toni Postius, explica que d’acord amb el planejament urbanístic vigent a Lleida, “hi ha zones que consten com a verdes, però veient com s’han construït en tenen ben poc”, afirmant que aquestes “compten amb elements durs, sense ombres i amb escassa vegetació”.

 

Des del grup municipal consideren que aquest fet “trenca amb la filosofia que haurien de tenir les zones verdes, les quals haurien de ser d’accés públic” i que en situacions d’extrema calor “permetessin alleujar els efectes de l’escalfament que tenim a  l’estiu”. Postius presenta fins a deu exemples de localitzacions de la ciutat que entén que no s’ajusten al que especificaria la regulació urbanística vigent. Entre aquest exemples s’hi troben les places Sant Joan (des d’on ha explicat aquesta nova proposta), Ricard Vinyes (zona Alta), Sant Joan de Mata (Cappont), Sant Francesc (Eix Comercial), Fanalets de Sant Jaume (Centre Històric) i Constitució (zona Príncep de Viana-Clot), i diversos aparcaments com el de la Maternitat (darrera la Biblioteca Pública de Lleida), Auditori Enric Granados (Príncep de Viana-Clot), Camp d’Esports (zona Alta) i el del Barris Nord (Pardinyes).

D’altra banda, el grup municipal del PDeCAT també plantejarà un pla d’actuació respecte les zones verdes que avui dia estan regulades i que “no responen a aquesta filosofia de tindre una ciutat més verda, més sostenible i més agradable per als ciutadans”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La xarxa de bus exprés.cat guanya un 58% de viatgers l’any 2017 i arriba a més de 16,2 milions d’usuaris

Notícia següent

La xarxa de bus exprés.cat guanya un 58% de viatgers l’any 2017 i arriba a més de 16,2 milions d’usuaris

Notícies relacionades