Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Pla Estratègic per garantir la viabilitat present i futura del mercadet del Camp d’Esports

Avatar photo

El tinent d’alcalde Rafel Peris, acompanyat de la responsable de l’empresa consultora INTUERI, Maria Segarra, ha donat a conèixer els resultats de l’estudi que emmarca el pla estratègic sobre el mercadet del Camp d’Esports de la ciutat de Lleida. L’estudi, que s’ha exposat a la Llotja davant 150 persones vinculades al mercat, parteix d’una anàlisi qualitativa de l’oferta en base a la realitat actual del mercat. Aquest punt de partida es concreta en aspectes com la data del mercadet, els dijous, que, tot i el pes tradicional, li suposa perdre oportunitats de nous perfils de persones compradores. Determina també l’oferta que s’hi troba que bascula entre un producte “de pagès” de proximitat i una tipologia de producte de caire tèxtil molt determinat i sense massa variació. La proximitat i l’amabilitat de les persones venedores esdevenen un punt fort però calen millores, com noves formes de pagament, emprovadors o presentació del producte, entre altres.

L’estudi determina el perfil de client com una dona major de 50 anys i específicament major de 65, que s’hi desplaça a peu, s’hi gasta 26’7 € i en gran mesura viu a la zona -consideren el mercat comerç de proximitat-.

Maria Segarra ha detallat que “l’impacte econòmic que té el mercat del Camp d’Esports és de 3’1 milions d’euros, en línia de la mitjana espanyola si es parla de mercadets de venda ambulant”. El mercadet se situa a l’abast d’unes 12.455 persones i l’informe conclou un mercat potencial, que es pot xifrar en uns 4 milions d’euros.

El tinent d’alcalde Peris ha volgut posar en valor l’altíssim potencial que té el mercadet perquè, ha remarcat “tenen un tipus de clientela fidel que respon als operadors en una relació de cordialitat i confiança. A més, una altra de les seves fortaleses és la ubicació estratègica”. En aquest sentit, Peris ha confirmat el compromís del govern de la Paeria per “agafar tots els elements de creixement i millora que detalla el pla estratègic, establir prioritats d’acord amb els paradistes i començar a canviar les coses perquè el mercadet creixi qualitativament i es consolidi, per exemple, aprofitant la cohesió i promoció que pot aportar la marca Horta de Lleida per als productes frescos”.

L’estudi conclou amb propostes de viabilitat en diferents àmbits com la dinamització per captar nous clients, noves directrius en termes d’imatge o una nova reorganització i disseny de la distribució del propi espai del mercat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

José Luis Martín, alcaldable del PP a l’Ajuntament de Tarragona: “El Partit Popular ha demostrat que quan governa ho fa bé”

Notícia següent

Analitzen l’ordinador i el mòbil del militant de Vox a Lleida detingut per suposats abusos a incapacitats

Notícies relacionades