L’esdeveniment ha coincidit amb el final del desplegament del nou Bicing, que inclou un sistema de preserva de bicicleta de cinc minuts, un servei de 24 hores al dia pels 365 dies a l’any i l’increment en les funcionalitats de l’app del Bicing per agafar les bicicletes, entre d’altres.
En una atenció als mitjans, Mercedes Vidal ha explicat que fins ara “han substituït totes les estacions existents” i les han reemplaçat “majoritàriament per bicicletes mecàniques”. En aquest sentit, ha comentat que el canvi “ha tingut una acollida encara millor que la bici del model previ, amb 40.000 usuaris diaris i uns vuit usos al dia per bicicleta”.
Així mateix, la regidora de Mobilitat ha explicat que ara que s’acaba la substitució, “comença la fase d’introducció de la bicicleta elèctrica dins d’aquestes mateixes estacions”. Segons Vidal, en un inici posaran 300 bicicletes i a finals de mes s’arribarà a les 800. En aquest sentit, ha dit que la fase d’expansió inclourà “gairebé 100 estacions noves per serveis de bicicleta elèctrica i mecànica que arribaran als barris de la ciutat on encara el Bicing no està implantat”.
Pel que fa a la conscienciació de les persones amb el medi ambient, Vidal ha explicat que la gent cada cop és “més conscient” que el que respirem “ens mata” i ha remarcat que “la bicicleta incorpora un plus de salut i promou hàbits de vida saludables”. En aquest sentit, la tinent d’alcalde Janet Sanz ha explicat que “la bicicleta forma part del paisatge de la ciutat, fet vinculat a les polítiques de transport sostenible, millora del medi ambient i amb la salut com a eix central”.
Al migdia també s’ha fet el Mosaic Bici BCN, un mosaic humà que simulava una bicicleta en moviment.
Així doncs, totes les activitats han estat basades en tres eixos: el foment de l’ús de la bicicleta per valorar el creixement de la comunitat i la infraestructura ciclista a la ciutat; l’establiment del nou Bicing per explicar la posada en marxa de les bicicletes elèctriques a partir de l’1 d’abril; i finalment, els tallers sobre bicicleta com a mode de transport sostenible i saludable.
En aquestes activitats hi han participat centres sanitaris com l’Hospital Clínic, l’Hospital del Mar, l’Hospital de la Vall d’Hebron i altres entitats com ISGLobal i l’Agència de Salut Pública de Barcelona.
Durant la jornada també s’ha repartit el plànol actualitzat “Moure’s en bicicleta per Barcelona” que recull l’actualització del plànol de la xarxa ciclista de la ciutat i inclou la normativa de l’ús de la bicicleta a Barcelona.