Durant tot el mes de març, els restaurants del campus universitari de Cappont i l’ETSEA, el restaurant del Parc Científic, el Davall de la Llotja i Bo de Shalom utilitzaran protectors individuals per als comensals amb informació de les eleccions europees del 26 de maig, per fomentar el vot dels joves i la ciutadania en general.
Es tracta d’una acció que reforça la campanya #aquestavegadavoto del Parlament Europeu, i que a Catalunya s’ha impulsat des dels Europe Direct de Catalunya i les Illes Balears.
És una iniciativa pensada sobretot a promoure la participació dels joves, dels quals només el 26% van votar a Espanya a les eleccions europees celebrades el 2014.
La campanya “Aquesta vegada voto” vol incidir en la importància del vot en les eleccions europees, que tindran lloc el mateix dia que les eleccions municipals, ja que hi ha molts reptes actuals a Europa que cal afrontar, des de la migració, canvi climàtic o desocupació juvenil, que fan necessària la participació i responsabilitat de tothom.
Aquesta acció forma part d’un cicle d’activitats que se celebraran durant el mes de març a Lleida, amb l’organització de jornades i taules rodones al voltant de les properes eleccions europees, organitzades conjuntament pel centre Europe Direct Lleida de l’Ajuntament, el Centre d’Excel·lència Jean Monnet de la Universitat, el Centre de Documentació Europeu de la UdL, el Parlament Europeu, l’Àrea de la Dona de l’Ajuntament i la Fundació Aroa.
Més informació de la campanya “Aquesta vegada voto” a http://www.europarl.europa.eu/