Pedro Flores recorda que el seu establiment és l’aparcament de camions i restaurant per a transportistes més gran que hi ha a l’N-340 entre Vilafranca i el Vendrell, i critica que el desviament de vehicles pesants cap a l’AP-7 “s’ha fet tenint només en compte els veïns”. Per a aquest empresari, el problema de la carretera nacional “no són els camions, sinó que la via no està preparada i hi falta una inversió que l’Estat hauria de fer”. Per tot plegat, se sent “impotent” en veure que “la mala gestió de la carretera la paguen els negocis que hi ha a tocar”.
En contraposició a les pèrdues dels negocis l’alcade de l’Arboç, Joan Sans, es mostra combatiu. “Treure els camions ha estat un primer pas, però no ens quedarem aquí”, assegura, exigint a Foment que avanci en el projecte per desviar l’N-340 per fora de la trama habitada. Sans celebra que la idea principal en què treballa Foment sigui estendre l’A-7, però insta l’estat espanyol a buscar alternatives mentre no es pugui tirar endavant el perllongament de l’autovia.
Per aquest motiu, Joan Sans diu que sent “satisfacció a mitges” quan valora la retirada dels camions, destacant que ha estat un avenç en seguretat i descans dels veïns: “La primera nit que es va aplicar el desviament dels camions semblava que no estiguessis a l’Arboç”, assegura. Tot i les millores, avisa que d’ara en endavant “continuarà lluitant” per fer passar tot el trànsit per fora de la vila. “Quan era petit ja es parlava que l’N-340 s’havia de desviar, però tinc 57 anys i és una fita que encara no he viscut”, conclou.