Les dues cares de la retirada dels camions de l’N-340 al Baix Penedès

Aquesta mesura està perjudicant els negocis a peu de carretera mentre que els municipis són favorables a la restricció del pas dels vehicles pesants

La retirada del trànsit de camions a l’N-340 entre Altafulla i Vilafranca ha deixat sensacions contraposades al Penedès. Dos mesos i mig després de l’entrada en vigor de la mesura, els alcaldes de Castellet i la Gornal i l’Arboç lloen el canvi viscut als seus municipis, els únics on l’N-340 creua el nucli urbà. L’augment de sensació de seguretat és el motiu principal de la satisfacció, si bé continuen reclamant millores. L’altra cara de la moneda la viuen els negocis de peu de carretera. El restaurant i aparcament de transportistes 101 Bocatas, situat a peu de l’N-340 al terme municipal de Castellet i la Gornal, ha vist baixar la clientela de forma “molt considerable” des que el passat 1 de setembre va entrar en vigor el decret del Ministeri de Foment per desviar cap a l’AP-7 els camions que circulin entre Altafulla i Vilafranca del Penedès. Pedro Flores, propietari del negoci, explica que viu la situació amb “ràbia”, ja que assegura que els últims dos mesos ha hagut d’acomiadar tres treballadors perquè els ingressos s’han reduït en 18.000 euros.
Flores explica que cada nit acollien “entre 80 i 90” transportistes, els quals sopaven, descansaven i esmorzaven al seu establiment, fent ús també del servei de dutxes. “Ara estem en una xifra que es mou entre els 10 i els 15 camioners”, lamenta, mentre confia que les correccions anunciades per la Generalitat per facilitar les sortides i incorporacions dels transportistes a l’AP-7 li permeti refer-se del volum de negoci perdut. “Com a molt recuperarem el 40%, perquè la resta són camions que fan llarg recorregut i ja no sortiran de l’autopista”, afegeix.

Pedro Flores recorda que el seu establiment és l’aparcament de camions i restaurant per a transportistes més gran que hi ha a l’N-340 entre Vilafranca i el Vendrell, i critica que el desviament de vehicles pesants cap a l’AP-7 “s’ha fet tenint només en compte els veïns”. Per a aquest empresari, el problema de la carretera nacional “no són els camions, sinó que la via no està preparada i hi falta una inversió que l’Estat hauria de fer”. Per tot plegat, se sent “impotent” en veure que “la mala gestió de la carretera la paguen els negocis que hi ha a tocar”.

En contraposició a les pèrdues dels negocis l’alcade de l’Arboç, Joan Sans, es mostra combatiu. “Treure els camions ha estat un primer pas, però no ens quedarem aquí”, assegura, exigint a Foment que avanci en el projecte per desviar l’N-340 per fora de la trama habitada. Sans celebra que la idea principal en què treballa Foment sigui estendre l’A-7, però insta l’estat espanyol a buscar alternatives mentre no es pugui tirar endavant el perllongament de l’autovia.

Per aquest motiu, Joan Sans diu que sent “satisfacció a mitges” quan valora la retirada dels camions, destacant que ha estat un avenç en seguretat i descans dels veïns: “La primera nit que es va aplicar el desviament dels camions semblava que no estiguessis a l’Arboç”, assegura. Tot i les millores, avisa que d’ara en endavant “continuarà lluitant” per fer passar tot el trànsit per fora de la vila. “Quan era petit ja es parlava que l’N-340 s’havia de desviar, però tinc 57 anys i és una fita que encara no he viscut”, conclou.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Una dona de 82 anys que circulava en sentit contrari per l’A-7 s’enfronta a quatre mesos de presó

Notícia següent

El Festival REC 2018 s’endinsa en el concepte de revolució

Notícies relacionades