El portaveu de la nova entitat que agrupa els patinets elèctrics de Lleida ha afegit que l’ordenança “no aconsegueix l’objectiu” que segons explica ha de “millorar la seguretat dels vianants i dels VMP”. Així mateix detalla que hi ha un punt en concret que els preocupa. Es tracta de la circulació en parcs i places. Valentines assegura que “se’ns permet circular per aquests espais” i pensem “que és on es produeixen la majoria d’incidents amb els vianants”.
Per la seva banda, un dels membres d’En Bici per Lleida, Aleix Pallarol, assegura que per la seva banda, l’objectiu de la reunió ha estat compartir “problemes comuns” amb l’entitat de patinets. Pallarols ha dit que “ara tenen l’oportunitat de fer un redactat conjunt amb les entitats d’aquesta ordenança de circulació”. Una de les reivindicacions comuns entre patinets elèctrics i bicicletes és l’ampliació del carril bici com també la creació de més zones 30.
Pallarols també ha explicat que “una ciutat més pacificada beneficia a tothom”. A més ha afegit dades com la reducció de la mortalitat en atropellaments si es redueix la velocitat. “A una velocitat de 50 quilòmetres hora es produeix una mortalitat del 45% i en canvi si la velocitat és de 30 quilòmetres hores es redueix al 5%”, afirma Pallarols.