La unió amb Llevant, en mans de l’Estat
Per l’altre costat de la ciutat, el consistori també preveu fer carrils bici, per unir el centre amb les urbanitzacions de Llevant. En aquest cas la situació és una mica més complexa, perquè hauria de passar per l’N-340, que és de titularitat estatal. “Estem en negociació per la recepció de la carretera”, assenyala Puig, que és optimista a l’hora de poder arribar a un acord, si bé reconeix que les converses es poden allargar.
El titular d’Urbanisme té clar que si l’Ajuntament assumeix el manteniment “molt elevat” d’aquest tram de carretera, l’Estat hi ha de fer inversions. “Hi ha d’haver una compensació”, indica Puig. La intenció del conseller és que si, com està passant en els darrers anys, l’Estat no dona diners al consistori per compensar el cost del manteniment, faci una inversió. I aquesta seria, precisament, adequar la via per fer-hi un carril bici. “El volem veure durant aquesta legislatura”, remarca.
A banda de tot aquests projectes, Puig reflexiona que en els propers anys també caldrà fer adequacions al centre de la ciutat. No només per potenciar la bicicleta en detriment de l’ús dels cotxes, sinó també per donar resposta a la irrupció dels patinets elèctrics. El conseller parla obertament de connectar l’estació de tren, la Part Baixa i l’avinguda Catalunya.
Totes aquestes obres del centre implicaran una reorganització del trànsit i dels espais que actualment ocupen els vehicles. “La tendència és que el carril bici no sigui en detriment dels vianants, sinó en tot cas dels cotxes”, apunta. De tota manera, manifesta que no sempre s’hauran d’eliminar carrils de circulació de cotxes, sinó que es poden redimensionar alguns carrils per fer-los més estrets i deixar lloc a les bicicletes, així com redistribuir les zones d’aparcament.