La Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya (CCCC) ha presentat un spot on es posa èmfasi en els valors d’igualtat i respecte durant la pràctica dels castells. La presentació de l’anunci s’ha fet en el marc de la signatura del conveni de col·laboració entre la CCCC i el Concurs de Castells de Tarragona/l’Ajuntament de Tarragona. La iniciativa de l’anunci ha estat impulsada per la comissió d’equitat de la Coordinadora i amb el lema #SomExemple. “Si som exemple, que ho siguem de veritat”, ha explicat Inés Solé, la presidenta de la Coordinadora. I ha afegit: “El món casteller i les colles són un reflex de la societat”.
L’anunci ha estat realitzat pels professionals Marc Solé i Edu Sedó, i protagonitzat pels Pataquers de la Universitat Rovira i Virgili (URV). S’emetrà a les pantalles de la Tarraco Arena Plaça (TAP) durant el Concurs de Castells, a les televisions locals i a les xarxes socials. “El vídeo és molt important perquè ho veuran les 12.000 persones, al punt àlgid, del Concurs”, ha destacat Begoña Floria, consellera de Cultura i tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Tarragona. La consellera ha explicat que als estudis sociològics realitzats “el tema d’equitat i igualtat al món casteller és bona, però sempre s’ha de tindre a l’agenda de treball”.
Conveni col·laboració
El conveni entre l’Ajuntament i la Coordinadora és la primera formalització de la col·laboració, que va començar l’any 2010, de manera més institucional. Es tracta d’un reforçament recíproc per potenciar “l’esdeveniment de cultura tradicional catalana que més es veu en el món”, ha assegurat Floria. A més, també es tracta de mostrar que “Tarragona és el millor escenari del món per acollir el Concurs de Castells”, ha afegit la consellera de Cultura.