Amb tot, el sector no ho està fent tot malament i hi ha hagut iniciatives que han funcionat, com la campanya ‘Tot queda a casa’, conjunta a Tarragona i Reus, mitjançant la Via T i El Tomb, que ofereix descomptes i premia clients de més de 300 botigues durant un temps determinat. Segons el president de PIMEC Comerç a Tarragona, s’ha d’aconseguir canviar la concepció d’evitar mirar Barcelona com a “un aparador que enlluerna” i fer passos valents per a empoderar Tarragona.
Pel que fa als locals tancats de Tarragona, Nieto, sense una xifra pública, alerta que la dada és “astronòmica”, superant el centenar, i que s’ha de posar fil a l’agulla per aturar la dinàmica i fer reflotar els establiments que han abaixat la persiana. “Hem d’aconseguir una ciutat que faci goig, que hi hagi molts locals oberts i menys de tancats”, ha animat.
Una de les propostes que es posa damunt la taula és la d’ajudar els joves que surten de les universitats o els instituts amb vocació comercial perquè desenvolupin la seva tasca com a emprenedor en locals tancats. En aquest sentit, el sector hauria de posar-se “al seu costat sense demanar les barbaritats que es demanen pels locals, que fa molts anys que estan tancats i que en portaran més, si és així”, ha argumentat.
La taula del coneixement de comerç de Tarragona neix després que el maig passat l’Ajuntament comencés a treballar amb un “pla d’acció” per als locals no ocupats de la ciutat i que, segons Nieto, no ha funcionat com s’esperava.